Skip to the main content

Preliminary communication

KONKURENTNOST HOTELSKE INDUSTRIJE HRVATSKE

Sanja Čižmar ; Horwath Consulting Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 9.566 Kb

page 150-181

downloads: 1.489

cite

Full text: english pdf 9.566 Kb

page 150-181

downloads: 553

cite


Abstract

lako je Hrvatska u jugoistočnoj Europi vodeća turistička zemija, hotelijerstvo - kao osnova turistčke industrije i pokretač razvoja cijelog niza međuzavisnih djelatnosti, izloženo je brojnim
ekstemim i internim izazovima. Fokus je ovog rada na analizi razvojnog uzorka hotelijerstva u Hrvatskoj u tranzicijskom i posttranzicijskom razdoblju. Pritom se polazi od teze da su intenzivne
tranzicijske promjene kroz koje je hotelijerstvo tijekom 1990-tih godina u Hrvatskoj prolazilo, dovele ovu djelatnost ponovno u prvu fazu životnog ciklusa - fazu uvođenja na tržište, obilježenu snažnim
rastom ulaganja te tržisnih i poslovnih pokazatelja poslovanja. Uspjeh u povećanju stupnja konkurentnosti hotelijerstva Hrvatske na medunarodnom tržištu povezan je prije svega s intenziviranjem razvoja inovacija u hotelskom proizvodu i podizanjem kvalitete ljudskih resursa u upravljanju i poslovanju hotela. Ovo su ujedno osnovni faktori uspjeha za primjenu strategija visoke vrijednosti odnosno strategija fokusiranja, koje u hotelijerstvu u Hrvatskoj u idućem razdoblju trebaju zamijeniti dosadašnje prevladavajuće strategije niskog troška. Osnovna svrha i cilj ovog zaokreta u primjeni poslovnih strategija hoteljerstva u Hrvatskoj je podizanje stupnja konkurentnosti na međunarodnom tržištu.

Keywords

hotelijerstvo; Hrvatska; razvoj; konkurentnost; poslovna uspješnost; ulaganja

Hrčak ID:

76326

URI

https://hrcak.srce.hr/76326

Publication date:

1.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 4.753 *