Skip to the main content

Conference paper

Konceptualne metafore u političkim intervjuima

Nikolina Borčić ; VERN’ University of Applied Sciences, Croatia


Full text: croatian pdf 229 Kb

page 136-155

downloads: 2.441

cite


Abstract

Članak predstavlja prikaz istraživanja uporabe konceptualnih metafora u političkim intervjuima u hrvatskim dnevnim novinama i tjednicima. Jezik uspješnih političara jest persuazivan jezik, oni nas
uvjeravaju u predodžbu dobrog i lošeg. Politički lideri pokreću birače koristeći visoko efektne retoričke strategije, kao što je konceptualna metafora. Prema našem mišljenju izbor određene metafore često
predstavlja osnovno sredstvo persuazivnosti. Polazeći od navedenog, analizirali smo uporabu metafora provodeći pritom kvalitativnu i kvantitativnu analizu teksta s naglaskom na identifi kaciju izvorne domene. Korpus obuhvaća 49266 riječi iz 40 političkih intervjua s Jadrankom Kosor, Vesnom Pusić, Ivom Sanaderom te Stjepanom Mesićem. Rezultati istraživanja pokazuju kako se metafore koje koriste analizirani političari uglavnom temelje na personifi kaciji te na izvornim domenama putovanja i rata/konflikta.

Keywords

KONCEPTUALNA METAFORA; ANALIZA METAFORA; IZVORNA DOMENA; CILJNA DOMENA; POLITIČKA KOMUNIKACIJA; JEZIK POLITIKE; POLITIČKI INTERVJU; PERSUAZIVNOST

Hrčak ID:

76707

URI

https://hrcak.srce.hr/76707

Publication date:

20.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.941 *