Media studies, Vol. 1 No. 1-2, 2010.
Conference paper
Konceptualne metafore u političkim intervjuima
Nikolina Borčić
; VERN’ University of Applied Sciences, Croatia
Abstract
Članak predstavlja prikaz istraživanja uporabe konceptualnih metafora u političkim intervjuima u hrvatskim dnevnim novinama i tjednicima. Jezik uspješnih političara jest persuazivan jezik, oni nas
uvjeravaju u predodžbu dobrog i lošeg. Politički lideri pokreću birače koristeći visoko efektne retoričke strategije, kao što je konceptualna metafora. Prema našem mišljenju izbor određene metafore često
predstavlja osnovno sredstvo persuazivnosti. Polazeći od navedenog, analizirali smo uporabu metafora provodeći pritom kvalitativnu i kvantitativnu analizu teksta s naglaskom na identifi kaciju izvorne domene. Korpus obuhvaća 49266 riječi iz 40 političkih intervjua s Jadrankom Kosor, Vesnom Pusić, Ivom Sanaderom te Stjepanom Mesićem. Rezultati istraživanja pokazuju kako se metafore koje koriste analizirani političari uglavnom temelje na personifi kaciji te na izvornim domenama putovanja i rata/konflikta.
Keywords
KONCEPTUALNA METAFORA; ANALIZA METAFORA; IZVORNA DOMENA; CILJNA DOMENA; POLITIČKA KOMUNIKACIJA; JEZIK POLITIKE; POLITIČKI INTERVJU; PERSUAZIVNOST
Hrčak ID:
76707
URI
Publication date:
20.12.2010.
Visits: 4.541 *