Skip to the main content

Review article

Računalna navigacija pri ugradnji totalne endoproteze koljena

Željko Butorac ; Klinika za ortopediju Lovran
Branko Šestan ; Klinika za ortopediju Lovran
Gordan Gulan ; Klinika za ortopediju Lovran
Tomislav Mađarević orcid id orcid.org/0000-0002-4719-3191 ; Klinički bolnički centar Rijeka, Klinika za kirurgiju


Full text: croatian pdf 60 Kb

page 129-133

downloads: 1.489

cite


Abstract

Artroza koljena je najčešća degenerativna bolest zglobova čija se incidencija povećava starenjem populacije. U uznapredovaloj fazi bolesti liječenje artroze koljena obuhvaća ugradnju totalne endoproteze koljena. Dugotrajnost preživljenja totalne endoproteze koljena ovisi o ispravnoj pozicioniranosti komponenata endoproteze u sve tri ravnine, odnosno o rekonstrukciji biomehaničkih odnosa donjeg ekstremiteta.
Pogreške u kirurškoj tehnici najčešći su razlog nepreciznosti ugradnje komponenti totalne endoproteze koljena. Razvojem instrumentarija poboljšavaju se rezultati ugradnje endoproteze koljena, a značajan napredak postiže se uvođenjem računalne navigacije u kirurgiju koljena 1997. godine. Virtualnim povezivanjem anatomskih struktura, prvenstveno koštane anatomije pacijenta, s računalnom slikom istoga, koristeći podatke slikovnih pretraga ili anatomske intraoperativne podatke, svaka je kirurška akcija
prikazana na ekranu u realnom vremenu na računalno oblikovanom modelu. Virtualna trodimenzionalna reprodukcija koljena uz pomoć računala omogućava preciznije reseciranje zglobnih površina i ugradnju komponenti endoproteze koljena. Precizna pozicioniranost dijelova endoproteze i rekonstrukcija biomehaničkih odnosa omogućava brži oporavak, agresivniju fizioterapiju, a i sam vijek endoproteze je produljen, čime se smanjuju troškovi zdravstvenog sustava i povećava zadovoljstvo pacijenta.

Keywords

Artroza koljena; totalna endoproteza koljena; računalna navigacija

Hrčak ID:

77257

URI

https://hrcak.srce.hr/77257

Publication date:

1.2.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.851 *