Skip to the main content

Review article

Medijsko-pedagogijske implikacije za razvoj medijske kulture u školskom kurikulumu

Mirela Tolić ; Faculty of Philosophy in Split, Croatia


Full text: english pdf 196 Kb

page 129-150

downloads: 1.364

cite


Abstract

Kulturu danas više nije moguće zamisliti bez medija i/ili novog fenomena tzv. „cyber“ kulture. Članak tematizira pitanja u kakvoj su vezi različiti mediji, kao što su televizija, film, internet s različitim kulturama, kako se mijenja svakodnevica pod utjecajem različitih oblika sofisticiranih medijskih komunikacija te kakvim kompetencijama moraju djeca i mladi, nastavnici, stručni suradnici i roditelji ovladati da bi se znali „nositi“ s novim izazovima u odgoju? U članku se iznosi novi aspekti u analizama relacija izmemđu medijske kulture i medijskog odgoja. Autorica analizama odnosa medijske kulture i medijskog odgoja objašnjava transformaciju homo communicans-a u homo sociusa. Medijska kultura se analizira u interakciji s razvojem medijske pedagogije. Ukazuje na bitnost etimiološke analize Bourdieovog shvaćanja filozofije simboličkih formi, kulturnih studija, Frankfurtske škole i Luhmannovog poimanja teorije komunikacije za razvoj medijske kulture u „cyber society“.

Keywords

medijska kultura; medijski odgoj; školski kurikulum; kulturne studije; komunikacija; komumikativni identitet

Hrčak ID:

77878

URI

https://hrcak.srce.hr/77878

Publication date:

30.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.551 *