Original scientific paper
Kantova teorija odgoja u etičkoj perspektivi
Zeljko Senkovic
orcid.org/0000-0001-6831-6130
; Odsjek za filozofiju, filozofski fakultet sveučilišta josipa jurja strossmayera u Osijeku, Lorenza jägera 9, HR-31000 Osijek
Abstract
Kantovu teoriju odgoja treba promišljati iz cjeline njegovih teorijskih uvida. U ovom članku usmjerili smo se na sagledavanje triju Kantovih maksima, zatim na njegovu koncepciju uma i na ideju o radikalnom zlu, koja bi uvelike mogla dovesti u pitanje smislenost nastojanja oko odgoja. Uz to, detaljno smo razradili i Kantov spis Uber Padagogik (O pedagogiji^, te nastojali obrazložiti da se tek odgojem može omogućiti realizacija svih načina pojavljivanja praktičkoga uma. Područje odgoja kod Kanta je raspodijeljeno u ove kategorije: discipliniranje, kultiviranje, postajanje mudrim i moraliziranje.
Keywords
Kant; odgoj; maksima; moral; disciplina
Hrčak ID:
79796
URI
Publication date:
9.4.2012.
Visits: 5.670 *