Skip to the main content

Original scientific paper

MARKETING INFORMACIJA

Ivan Mecanović ; Pravi fakultet Osijek


Full text: croatian pdf 7.149 Kb

page 131-143

downloads: 2.530

cite


Abstract

Informacija se sve više pojavljuje kao roba na tržištu. Bez obzira ima li ona status medijske vijesti, ili informacije, koja se dobiva iz informatičkog sistema, informacija se proizvodi; sortira, čuva i lansira, te na taj način postaje proizvod, koji ima svoju cijenu koštanja, kao i svoju prodajnu cijenu, svoje potrošače i svoje tržište. Zbog toga je potrebno stvarati i marketing informacija. No, informacija je specifična roba osobne potrošnje. Korištenjem, ili spoznajnošču informacije od pojedinca, upotrebna vrijednost informacije se ne troši. Istom informacijom moguće je zadovoljiti interese i potrebe niza pojedinaca, pa i čitave populacije svijeta, ili pak sve zainteresirane za neku posebnu ili profesionalnu informaciju. Marketing kao filozofija ponašanja, orijentacija i praksa bavio se informacijom kao dijelom marketing mixa za pojedine proizvode, grupe proizvoda ili proizvodne sisteme, bazirajući odluke, koje se mogu donositi u okviru poduzeća, na informacijama, te stvarajući marketing informacijski sistem u okviru poduzeća, a za potrebe marketinga. Ovakve informacije predstavljale su poslovnu tajnu poduzeća. Uvođenjem računarske tehnike i informatike u privredu stvorene su mogućnosti bržih. informacijskih procesa, a informacija se dobivala brzo, ukoliko je prethodni rad na stvaranju hladnog pogona u informiranju. bio kvalitetno organiziran. To je stvorilo potrebu da se pristupi posebnoj proizvodnji informacija za potrebe tržišta, a kroz to i specifičnom marketingu informacija, koji respektira specifičnost informacije kao robe, upotrebljavajući i sam marketing informacijski sistem za informacije.

Keywords

Informacija; informacijski sistem; marketing; infrastrukturni sistemi

Hrčak ID:

79912

URI

https://hrcak.srce.hr/79912

Publication date:

13.12.1991.

Visits: 3.885 *