Other
Čitanjem protiv nasilja i kriminala
Veronika Čelić-Tica
Dunja Marija Gabriel
orcid.org/0000-0002-7913-2596
Ljiljana Sabljak
Abstract
Istraživanje provedeno u sklopu projekta o utvrđivanju problema čitanja i pisanja kod osoba s poremećajem u ponašanju i izrečenim odgojnim mjerama, potvrdilo je pretpostavku o povezanosti problema čitanja i pisanja i asocijalnog ponašanja kod djece i mladih smještenih u odgojnim domovima i kaznenim ustanovama u Hrvatskoj. Nakon provedenog istraživanja, za spomenute ustanove izrađen je poseban knjižnični program za svladavanje teškoća u učenju, s krajnjim ciljem suzbijanja nasilja kod djece i mladih.
Iskustvo učitelja, odgajatelja, terapeuta i logopeda koji rade s djecom i mladima u navedenim ustanovama, jasno je pokazalo da se upotrebom knjiga koje sadržajem, oblikovanjem i ilustracijama privlače pažnju osoba s poteškoćama u čitanju i pisanju, dolazi do znatnih pozitivnih pomaka u usvajanu jezika i pisma.
Međunarodne “Smjernice za građu laganu za čitanje” donose pravila koja su osnova za prilagođavanje knjižnične građe specifičnim poteškoćama u čitanju i pisanju za različite skupine korisnika s posebnim potrebama. Iako ne postoje gotova rješenja o tome što je na kojem jeziku lagano za čitanje, temeljne postavke u Smjernicama daju jasna pravila koja se trebaju slijediti da bi se postigla obilježja građe lagane za čitanje.
Keywords
osobe s poteškoćama u čitanju i pisanju; osobe s poremećajem u ponašanju; građa lagana za čitanje; odgojni domovi; kaznene ustanove
Hrčak ID:
80982
URI
Publication date:
8.10.2010.
Visits: 1.948 *