Skip to the main content

Preliminary communication

TUMAČENJE NEPOZNATIH RIJEČI U RAZREDNOME KONTEKSTU

Lidija Bakota ; Faculty of Teacher Education, University of Osijek


Full text: croatian pdf 787 Kb

page 206-224

downloads: 4.168

cite

Full text: english pdf 743 Kb

page 322-240

downloads: 477

cite


Abstract

U razrednom se kontekstu tumačenje nepoznatih riječi najčešće događa pri susretu učenika s književnoumjetničkim tekstom na satu književnosti. Ako se pokaže da u književnom tekstu postoje nepoznate riječi, zadatak je nastavnika učenicima otkriti njihovo značenje. No to znači da i samom nastavniku mora biti razumljiv leksički sloj književnoga djela. Učitelj može na različite načine pristupiti objašnjavanju i definiranju nepoznatih riječi i izraza. Složene leksikografske definicije tada je potrebno prilagoditi učenicima mlađe školske dobi. U radu se postavljaju osnovni kriteriji definiranja nepoznatih i manje poznatih riječi učenicima mlađe školske dobi. Istraživanje opisano u radu provedeno je u svrhu utvrđivanja načina na koji studenti – budući učitelji tumače nepoznate riječi učenicima mlađe školske dobi. Analizirale su se studentske pripreme za sat Hrvatskoga jezika u kojima su studenti predviđali riječi koje bi učenicima mogle biti nepoznate i koje bi time mogle ometati proces razumijevanja i doživljavanja književnoga teksta, a potom se uspješnost provedbe etape sata – tumačenje nepoznatih riječi procjenjivala u neposrednom radu studenata – budućih učitelja s učenicima mlađe školske dobi na satu Hrvatskoga jezika.

Keywords

tumačenje nepoznatih riječi; učenici mlađe školske dobi; sat Hrvatskoga jezika; kriteriji za tumačenje nepoznatih riječi; razredni kontekst

Hrčak ID:

81787

URI

https://hrcak.srce.hr/81787

Publication date:

7.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 7.078 *