Preliminary communication
TUMAČENJE NEPOZNATIH RIJEČI U RAZREDNOME KONTEKSTU
Lidija Bakota
; Faculty of Teacher Education, University of Osijek
Abstract
U razrednom se kontekstu tumačenje nepoznatih riječi najčešće događa pri susretu učenika s književnoumjetničkim tekstom na satu književnosti. Ako se pokaže da u književnom tekstu postoje nepoznate riječi, zadatak je nastavnika učenicima otkriti njihovo značenje. No to znači da i samom nastavniku mora biti razumljiv leksički sloj književnoga djela. Učitelj može na različite načine pristupiti objašnjavanju i definiranju nepoznatih riječi i izraza. Složene leksikografske definicije tada je potrebno prilagoditi učenicima mlađe školske dobi. U radu se postavljaju osnovni kriteriji definiranja nepoznatih i manje poznatih riječi učenicima mlađe školske dobi. Istraživanje opisano u radu provedeno je u svrhu utvrđivanja načina na koji studenti – budući učitelji tumače nepoznate riječi učenicima mlađe školske dobi. Analizirale su se studentske pripreme za sat Hrvatskoga jezika u kojima su studenti predviđali riječi koje bi učenicima mogle biti nepoznate i koje bi time mogle ometati proces razumijevanja i doživljavanja književnoga teksta, a potom se uspješnost provedbe etape sata – tumačenje nepoznatih riječi procjenjivala u neposrednom radu studenata – budućih učitelja s učenicima mlađe školske dobi na satu Hrvatskoga jezika.
Keywords
tumačenje nepoznatih riječi; učenici mlađe školske dobi; sat Hrvatskoga jezika; kriteriji za tumačenje nepoznatih riječi; razredni kontekst
Hrčak ID:
81787
URI
Publication date:
7.12.2010.
Visits: 8.047 *