Review article
Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove
Tonća Jukić
orcid.org/0000-0002-9184-9856
; The Faculty of Philosophy, The University of Split, Split, Croatia
Abstract
Za razliku od tradicionalnog pogleda na odgojno-obrazovne ustanove kao objekte kojima su promjene nametnute izvana, od nepristranih stručnjaka, škole se danas smatraju središtem promjena, jer ih mogu i trebaju mijenjati i poboljšavati jedino njezini članovi koji ih poznaju. U tom procesu unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti neizostavnu ulogu imaju pedagozi kao najšire profilirani stručnjaci koji kontinuirano rade i na osobnom profesionalnom razvoju i na razvoju odgojno-obrazovne ustanove u kojoj rade. S obzirom na to da se pritom, sa svrhom ostvarenja veće djelotvornosti zaposlenika te boljih učeničkih postignuća, učinkovitom pokazala provedba akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovnih ustanova, u ovom se radu daje pregled važnijih znanstvenih spoznaja o akcijskim istraživanjima te se obrazlažu dobrobiti koje ta istraživanja imaju za unapređenje odgojno-obrazovnih ustanova. Nadalje, argumentira se značenje akcijskih istraživanja za profesionalni razvoj pedagoga, koji u njima ostvaruju uloge inicijatora, suistraživača i suevaluatora. Radom se želi uputiti na korisnost ostvarenja akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove te potaknuti na njihovu učestaliju provedbu s ciljem unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.
Keywords
akcijsko istraživanje; odgojno-obrazovne ustanove; organizacije koje uče; profesionalni razvoj pedagoga
Hrčak ID:
82383
URI
Publication date:
30.9.2010.
Visits: 2.710 *