Skip to the main content

Review article

Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove

Tonća Jukić orcid id orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; The Faculty of Philosophy, The University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 463 Kb

page 363-372

downloads: 621

cite


Abstract

Za razliku od tradicionalnog pogleda na odgojno-obrazovne ustanove kao objekte kojima su promjene nametnute izvana, od nepristranih stručnjaka, škole se danas smatraju središtem promjena, jer ih mogu i trebaju mijenjati i poboljšavati jedino njezini članovi koji ih poznaju. U tom procesu unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti neizostavnu ulogu imaju pedagozi kao najšire profilirani stručnjaci koji kontinuirano rade i na osobnom profesionalnom razvoju i na razvoju odgojno-obrazovne ustanove u kojoj rade. S obzirom na to da se pritom, sa svrhom ostvarenja veće djelotvornosti zaposlenika te boljih učeničkih postignuća, učinkovitom pokazala provedba akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovnih ustanova, u ovom se radu daje pregled važnijih znanstvenih spoznaja o akcijskim istraživanjima te se obrazlažu dobrobiti koje ta istraživanja imaju za unapređenje odgojno-obrazovnih ustanova. Nadalje, argumentira se značenje akcijskih istraživanja za profesionalni razvoj pedagoga, koji u njima ostvaruju uloge inicijatora, suistraživača i suevaluatora. Radom se želi uputiti na korisnost ostvarenja akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove te potaknuti na njihovu učestaliju provedbu s ciljem unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.

Keywords

akcijsko istraživanje; odgojno-obrazovne ustanove; organizacije koje uče; profesionalni razvoj pedagoga

Hrčak ID:

82383

URI

https://hrcak.srce.hr/82383

Publication date:

30.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.710 *