Skip to the main content

Preliminary communication

Odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti mladih

Vesna Buljubašić Kuzmanović orcid id orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; The University of Osijek, The Faculty of Philosophy, The Department of Pedagogy, Osijek, Croatia
Sanja Simel orcid id orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; Sveučilište u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 695 Kb

page 373-386

downloads: 684

cite


Abstract

Ovaj je rad usmjeren na teorijsko i praktično propitivanje razvoja vrijednosnog sustava mladih. Cilj je ispitati odnos univerzalnih i ponašajnih vrijednosti studenata prve godine diplomskog studija, nastavnički smjer, N = 122 (90%). Instrument primijenjen u istraživanju proizlazi iz Schwartzove teorije 10 osnovnih tipova vrijednosti koje se dalje granaju i usmjeravaju na specifične i ponašajne. S pedagogijskog motrišta, govorimo o odgojnim vrijednostima, a specifičnost toga područja može se objasniti strukturalnim pristupom koji pokazuje da su uvjerenja, vrijednosti, stavovi, namjere i ponašanja povezani (Pennington, 1998.).
Rezultati istraživanja pokazali su da od 30 ponuđenih vrijednosti ispitani studenti kao najvažnije ističu obiteljsku sigurnost, unutarnji sklad, zrelu ljubav i smisao u životu, a društvena moć, poštovanje tradicije, jedinstvo s prirodom, autoritet i nacionalna sigurnost nisu im prioriteti. Djevojke snažnije od mladića ističu zrelu ljubav, jednakost i samopoštovanje, a manje su im važne gotovo sve vrijednosti koje su manje važne i mladićima. S druge strane, ponašajne vrijednosti najviše se odnose na očuvanje zdravlja, uživanje u životu, samostalnost i iskrenost, a značajno su povezane s odabranim univerzalnim vrijednostima (Cramerov fi = 0,39 - 0,79).

Keywords

mladi, razlike u stavovima dječaka i djevojčica; rezultati istraživanja; samostalnost i iskrenost mladih; univerzalne; odgojne i ponašajne vrijednosti

Hrčak ID:

82384

URI

https://hrcak.srce.hr/82384

Publication date:

30.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.293 *