Skip to the main content

Preliminary communication

Uloga majke u školskom uspjehu djeteta

Mirela Bedeniković Lež ; Primary school "Klinča Sela", Klinča Sela, Croatia


Full text: croatian pdf 225 Kb

page 331-344

downloads: 1.608

cite


Abstract

Provedeno je istraživanje majčine uključenosti u školski razvoj djece među 108 majki djece u prvom, trećem i petom razredu osnovne škole. Statističke analize rezultata pokazale su da su oni u skladu s nekima od hipoteza istraživanja. Obrazovanije majke više su uključene u posredno poučavanje djeteta, a nema razlika u količini neposrednog poučavanja i suradnji sa školom s obzirom na obrazovanost majki. Uključenost majki opada s odrastanjem djeteta od prvoga do petog razreda, i to svi oblici uključenosti osim suradnje sa školom, a istodobno školski uspjeh opada s odrastanjem od prvoga do petog razreda. Školski uspjeh djeteta u značajnijoj je mjeri povezan s majčinom neposrednom uključenosti nego s ostalim oblicima uključenosti. Djeca obrazovanijih majki postižu veći školski uspjeh. Na temelju dobivenih rezultata predlažu se praktične mjere koje bi povećale kvalitetu suradnje roditelja i škole, učinkovitost roditeljske uključenosti, i održale školski uspjeh na početnoj visokoj razini i u višim razredima škole.

Keywords

majčina uključenost; stupanj obrazovanja majke; školski uspjeh; suradnja između roditelja i učitelja; suradnja između roditelja i škole

Hrčak ID:

82603

URI

https://hrcak.srce.hr/82603

Publication date:

30.9.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 4.298 *