Skip to the main content

Review article

Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata

Radenka Munjas Samarin ; Biometrika Healthcare Research
Vladimir Takšić orcid id orcid.org/0000-0002-8031-0521 ; Faculty of Philosophy, Rijeka


Full text: croatian pdf 933 Kb

page 355-370

downloads: 9.271

cite


Abstract

Posljednjih godina raste broj stručnjaka na polju školske psihologije koji, uz akademsko postignuće, naglašavaju važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u školski kurikulum (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika.
Rad donosi opsežan pregled postojećih programa i nekoliko aspekata klasifikacije programa za socijalno i emocionalno učenje (SEU) nastalih i primjenjivanih u svijetu (primarno u američkim školama) u posljednjih 10-ak godina. Budući da je cilj privući interes i povećati razumijevanje stručnjaka s područja obrazovanja i psihologije u svrhu primjene sličnih programa u Hrvatskoj, u radu se kritički razmatraju uvjeti razvoja, primjene i evaluacije efekata SEU programa.

Keywords

emocionalna inteligencija; emocionalna kompetentnost; socijalno i emocionalno učenje; program; kurikulum; škola

Hrčak ID:

82959

URI

https://hrcak.srce.hr/82959

Publication date:

15.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 15.227 *