Skip to the main content

Original scientific paper

Obiteljska pismenost i obrazovanje roditelja u odnosu na različite mjere jezičnih sposobnosti djeteta

Urška Fekonja-Peklaj ; Faculty of Philosophy Ljubljana
Ljubica Marjanovič-Umek ; Faculty of Philosophy, Ljubljana


Full text: english pdf 640 Kb

page 57-73

downloads: 1.185

cite


Abstract

Obiteljska pismenost važan je pokazatelj djetetova jezičnog razvoja i razvoja pismenosti. Ovo je istraživanje proučavalo odnose između različitih aspekata obiteljske pismenosti i različitih mjera dječjeg jezika, procijenjenih u tri okruženja, tj. u strukturiranoj testovnoj situaciji, kod kuće i u vrtiću. Uzorak je uključivao 80 predškolske djece, odabranih slučajnim odabirom u 13 vrtića, u dobi od 4 godine. Kvaliteta okruženja obiteljske pismenosti procijenjena je od strane majki pomoću Upitnika o okruženju obiteljske pismenosti. Ispitivač je procijenio jezični razvoj i sposobnost prepričavanja priča, dok su majke i predškolske odgajateljice procijenile spontani jezik. Okruženje obiteljske pismenosti važan je faktor u razvoju djetetove sposobnosti prepričavanja priča i složenosti spontanog jezika koji se koristi u dobu i u vrtiću. Obrazovanje majke povezano je s kvalitetom okruženja obiteljske pismenosti i s mjerama dječjeg jezika, osim s procjenama majke. Rezultati su korisni za razumijevanje uloge obiteljskog okruženja u razvoju različitih aspekata dječjeg jezika i važnosti procjene dječjeg jezika u raznim okruženjima, na taj način pružajući kompletnu procjenu njegovih jezičnih sposobnosti.

Keywords

okruženje obiteljske pismenosti; obrazovanje roditelja; dječji jezik; majčina procjena; procjena odgajateljice u vrtiću; prepričavanje priča; ljestvice jezičnog razvoja

Hrčak ID:

83108

URI

https://hrcak.srce.hr/83108

Publication date:

15.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.764 *