Contemporary psychology, Vol. 14 No. 1, 2011.
Original scientific paper
Obiteljska pismenost i obrazovanje roditelja u odnosu na različite mjere jezičnih sposobnosti djeteta
Urška Fekonja-Peklaj
; Faculty of Philosophy Ljubljana
Ljubica Marjanovič-Umek
; Faculty of Philosophy, Ljubljana
Abstract
Obiteljska pismenost važan je pokazatelj djetetova jezičnog razvoja i razvoja pismenosti. Ovo je istraživanje proučavalo odnose između različitih aspekata obiteljske pismenosti i različitih mjera dječjeg jezika, procijenjenih u tri okruženja, tj. u strukturiranoj testovnoj situaciji, kod kuće i u vrtiću. Uzorak je uključivao 80 predškolske djece, odabranih slučajnim odabirom u 13 vrtića, u dobi od 4 godine. Kvaliteta okruženja obiteljske pismenosti procijenjena je od strane majki pomoću Upitnika o okruženju obiteljske pismenosti. Ispitivač je procijenio jezični razvoj i sposobnost prepričavanja priča, dok su majke i predškolske odgajateljice procijenile spontani jezik. Okruženje obiteljske pismenosti važan je faktor u razvoju djetetove sposobnosti prepričavanja priča i složenosti spontanog jezika koji se koristi u dobu i u vrtiću. Obrazovanje majke povezano je s kvalitetom okruženja obiteljske pismenosti i s mjerama dječjeg jezika, osim s procjenama majke. Rezultati su korisni za razumijevanje uloge obiteljskog okruženja u razvoju različitih aspekata dječjeg jezika i važnosti procjene dječjeg jezika u raznim okruženjima, na taj način pružajući kompletnu procjenu njegovih jezičnih sposobnosti.
Keywords
okruženje obiteljske pismenosti; obrazovanje roditelja; dječji jezik; majčina procjena; procjena odgajateljice u vrtiću; prepričavanje priča; ljestvice jezičnog razvoja
Hrčak ID:
83108
URI
Publication date:
15.6.2011.
Visits: 3.840 *