Skip to the main content

Preliminary communication

O konceptualnoj diferencijaciji i integraciji strategije i poslovnog modela

Ivan Stefanovic ; NIS a.d. Novi Sad, Srbia
Dragan Milosevic ; College of Business Economics and Entrepreneurship, Beograd, Srbia


Full text: english pdf 471 Kb

page 141-161

downloads: 1.975

cite


Abstract

Cilj ovog rada jest razvoj konceptualne integracije strategije i poslovnog modela. Teorijska metoda je primijenjena kako bi se postigao ovaj cilj. Razvoj teorije dovodi do izgradnje konceptualnog modela koji povezuje strategiju i poslovni model, ukazujući na prateću logiku. Glavni zaključak je da je strategija obrazac unutar kojeg se poslovni modeli mijenjaju. Samo jedna strategija može postojati za tvrtku u konkretnom vremenskom okviru, dok istovremeno može postojati bezbroj poslovnih modela u istom razdoblju. Stoga, strategija predstavlja zbroj svih poslovnih modela i njihove promjene u određenom roku. Svaki poslovni model odgovara skupu funkcionalnih strategija i njihovoj međusobnoj ovisnosti, defi nirajući strateški sadržaj u nekom određenom trenutku, tj. svaki poslovni model je zapravo poprečni presjek poslovne strategije ili skupa funkcijskih strategija u jednom konkretnom trenutku. Specifi čan doprinos prezentiran u ovom radu može se razumjeti samo ako se zauzme odgovarajuća perspektiva u vezi sa procesom formiranja strategije. U pitanju je tzv. “reaktivna perspektiva”.

Keywords

Strategija; poslovni model; strateški proces; strateški menadžment

Hrčak ID:

83354

URI

https://hrcak.srce.hr/83354

Publication date:

19.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.514 *