Preliminary communication
O konceptualnoj diferencijaciji i integraciji strategije i poslovnog modela
Ivan Stefanovic
; NIS a.d. Novi Sad, Srbia
Dragan Milosevic
; College of Business Economics and Entrepreneurship, Beograd, Srbia
Abstract
Cilj ovog rada jest razvoj konceptualne integracije strategije i poslovnog modela. Teorijska metoda je primijenjena kako bi se postigao ovaj cilj. Razvoj teorije dovodi do izgradnje konceptualnog modela koji povezuje strategiju i poslovni model, ukazujući na prateću logiku. Glavni zaključak je da je strategija obrazac unutar kojeg se poslovni modeli mijenjaju. Samo jedna strategija može postojati za tvrtku u konkretnom vremenskom okviru, dok istovremeno može postojati bezbroj poslovnih modela u istom razdoblju. Stoga, strategija predstavlja zbroj svih poslovnih modela i njihove promjene u određenom roku. Svaki poslovni model odgovara skupu funkcionalnih strategija i njihovoj međusobnoj ovisnosti, defi nirajući strateški sadržaj u nekom određenom trenutku, tj. svaki poslovni model je zapravo poprečni presjek poslovne strategije ili skupa funkcijskih strategija u jednom konkretnom trenutku. Specifi čan doprinos prezentiran u ovom radu može se razumjeti samo ako se zauzme odgovarajuća perspektiva u vezi sa procesom formiranja strategije. U pitanju je tzv. “reaktivna perspektiva”.
Keywords
Strategija; poslovni model; strateški proces; strateški menadžment
Hrčak ID:
83354
URI
Publication date:
19.6.2012.
Visits: 4.353 *