Skip to the main content

Preliminary communication

UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA

Dražen Damić ; University of Dubrovnik, Nautical department


Full text: croatian pdf 1.203 Kb

page 3-25

downloads: 1.107

cite

Full text: english pdf 1.203 Kb

page 3-25

downloads: 794

cite


Abstract

Brojni znanstveni članci koji obrađuju teme vezane za smanjenje emisija stakleničkih plinova, kao i razvojni načini za sprječavanje istih, koji su dio sve većeg broja studija o klimatskim promjenama, prate se s velikom pozornošću diljem svijeta. Također, raste zanimanje za tehnologiju rasplinjavanja (gasification) biomase koja ima velike prednosti s aspekta smanjenja onečišćenja okoliša i od koje se najviše očekuje u vremenu koje slijedi. Navedene tehnologije se trenutno koriste u brojnim pogonima za proizvodnju energije širom svijeta, posebice u Južnoj Americi, Tajlandu i Indiji. Ovaj rad objedinjuje samo neke od brojnih studija koje istražuju mogućnosti korištenja proizvodnog plina (producer gas), koji se proizvodi procesom rasplinjavanja biomase, za pogon motora s unutarnjim izgaranjem. Prilikom rada motora u dual fuel načinu, razina emisija dušikovog oksida NOx je niža u usporedbi s radom motora na čisto dizelsko gorivo zbog niže najviše temperature plamena, dok je razina emisija CO viša zbog neučinkovitog izgaranja. Pri radu motora samo na plin pronađene su brojne prednosti s ekološkog aspekta: razina NOx i CO emisije su znatno niže od najviše dopuštenih propisanih vrijednosti u mnogim državama uključujući USA i EU.

Keywords

dual fuel, biomasa; rasplinjavanje; proizvodni plin

Hrčak ID:

83495

URI

https://hrcak.srce.hr/83495

Publication date:

27.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.596 *