Review article
MORE CONTAINERS THROUGH INVESTMENTS AND NEW TRANSPORT SERVICES – CASE STUDY OF THE PORT OF KOPER
Igor Trupac
; Faculty of Maritime Studies and Transportation
Abstract
Rast kontejnerskoga prometa u luci Kopar kao i početak nastajanja novoga kontejnerskog terminala je uvjetovalo rekonstrukciju i širenje sadašnjeg terminala.Širenje je u skladu s predviđenim porastom prometa kao i iskorištavanjem sadašnjih i budućih kapaciteta.
Godina 2009. je bila teška godina za poslovanje, posebno s obzirom na nestabilno međunarodno gospodarsko stanje. Kontejnerski terminal je pretovario 344,086 TEUs što je 3% manje u usporedbi s 2008. (358,654 TEUs). U prvih devet mjeseci 2010. godine je bilo pretovareno 16% roba više nego u istom razdoblju 2009. godine. Posebno je porastao kontejnerski transport u tonama (45%) kao i broj kontejnera (40%). U tom razdoblju je pretovareno 366,000 TEUs (novi rekord).
U članku su predstavljeni i analizirani nabavni lanci kontejneriziranoga tereta, promjene koje su uvjetovale kontejnerski bum, sadašnje stanje i strategije kako povećati pretovar kontejnera u budućnosti, sadašnja i buduća ulaganja.
Keywords
luka Kopar; kontejnerski terminal; strategije; novi servisi; investicije
Hrčak ID:
83506
URI
Publication date:
27.6.2012.
Visits: 2.184 *