Original scientific paper
OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU
Damir Kukuljan
; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies Rijeka
Dean Bernečić
orcid.org/0000-0002-7453-2320
; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies Rijeka
Josip Orović
; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies Rijeka
Abstract
Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat.
U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje.
Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.
Keywords
uređaj za ukapljivanje; prirodni ukapljeni plin; dvotaktni sporookretni motori; parne turbine
Hrčak ID:
83509
URI
Publication date:
27.6.2012.
Visits: 4.774 *