Skip to the main content

Professional paper

IMPLEMENTACIJA PORTEROVIH GENERIČKIH STRATEGIJA I POSTIZANJE KONKURENTSKIH PREDNOSTI NA PRIMJERU AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE

Ivona Vrdoljak Raguž orcid id orcid.org/0000-0002-3237-4694 ; University of Dubrovnik, Croatia
Marijan Tolušić


Full text: croatian pdf 291 Kb

page 381-398

downloads: 18.395

cite


Abstract

Predmet istraživanja ovog rada postizanje je konkuretske prednosti u automobilskoj industriji implementacijom Porterovih generičkih poslovnih strategija. Postizanje konkurentske prednosti nužno je ukoliko poduzeće želi dugoročno opstati na tržištu. Za odabir konkurentske strategije važan je relativni položaj poduzeća u industriji jer takvo pozicioniranje određuje hoće li profitabilnost poduzeća biti iznad ili ispod prosjeka industrije. Poduzeće u odnosu na konkurente primjenom Porterovih generičkih poslovnih strategija može na tri načina ostvariti konkurentsku prednost: diferencijacijom, niskim troškovima i fokusiranjem.
Svrha je rada istražiti i analizirati sve značajke Porterovih generičkih poslovnih strategija kojima se postiže konkurentska prednost. Cilj je rada prikazati kako poduzeća u automobilskoj industriji ostvaruju konkurentsku prednost primjenom Porterovih generičkih poslovnih strategija.

Keywords

Porterove generičke poslovne strategije; konkurentska prednost; automobilska industrija

Hrčak ID:

83800

URI

https://hrcak.srce.hr/83800

Publication date:

29.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 21.515 *