Skip to the main content

Preliminary communication

RAZVOJ INTERESA U KONSTRUKTIVISITČKOJ NASTAVI FIZIKE

Antonio Svedružić orcid id orcid.org/0000-0001-6177-7807 ; OŠ Ljudevita Gaja, Zaprešić, Hrvatska


Full text: croatian pdf 244 Kb

page 134-151

downloads: 1.331

cite


Abstract

Učenički interes za fiziku i prirodne znanosti važan je doprinos motivaciji učenika i
ima pozitivne učinke na učenje i razumijevanje prirodoznanstvenih sadržaja. Osobni i
situacijski interes potiče i stvara optimalne uvjete za učenje.
Cilj je rada utvrditi kako konstruktivistički orijentirana nastava fizike s aspektima
prirode znanosti i tradicionalna predavačka nastava utječu na razvoj osobnog i situacijskog
interesa. Postavljeni ciljevi provjereni su istraživanjem na učenicima sedmog razreda
osnovne škole. Inicijalnim testom mjeren je osobni i situacijski interes. Nakon obrada tema
prema konstruktivističkim i tradicionalnim principima izvršeno je završno mjerenje.
Istraživanje je pokazalo da je osobni i situacijski interes kod učenika konstruktivističke grupe
ostao uglavnom očuvan ili lagano raste, dok je kod učenika tradicionalne grupe blago opadao.
Ovo istraživanje ukazalo je na učinkovitost edukacijskog konstruktivizma kao
učinkovite strategije za učenje fizike te razvoj i očuvanje interesa za fiziku.

Keywords

konstruktivizam; osobni interes; situacijski interes

Hrčak ID:

84256

URI

https://hrcak.srce.hr/84256

Publication date:

11.6.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.948 *