Skip to the main content

Review article

Problem metoda i pristupa biblijskim tekstovima u (srednjo)školskom vjeronauku

Mario Cifrak ; Catholic Faculty of Theology University of Zagreb


Full text: croatian pdf 404 Kb

page 185-209

downloads: 1.486

cite


Abstract

Ovaj rad bavi se Biblijom i vjeronaukom u srednjoj školi pod
vidom problema metoda i pristupa biblijskim tekstovima. Prema
biblijskoj hermeneutici za razumijevanje i plodno čitanje biblijskih
tekstova potrebno je primijeniti egzegetske metode i pristupe, te
biblijsko-didaktička načela otvaranja teksta vjeroučenicima. Valja
najprije točno odrediti koje funkcije biblijski tekstovi u nastavnim
temama mogu imati, odnosno zašto se biblijski tekstovi uzimaju
za neku temu. Kao primjer uzimamo nastavnu temu “Isusovo
otkupiteljsko djelo” iz udžbenika za prvi razred srednje škole
“Tražitelji smisla”. Navodimo rezultate suvremene egzegeze, a onda
i teologije koja daje tumačenje povijesnih razloga Isusove smrti “radi
našega spasenja” (DV 11). To bi trebalo poticati vjeroučenike na
“teologiziranje” kako bi njihovo čitanje Biblije bilo životno, odnosno
kako bi se ostvarile funkcije biblijskoga teksta u zadanoj nastavnoj
temi.

Keywords

Biblija; vjeronauk; metode i pristupi; priručnik; Isusova smrt; egzegeza; teološka interpretacija; teologiziranje

Hrčak ID:

84261

URI

https://hrcak.srce.hr/84261

Publication date:

11.7.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.197 *