Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.5559/di.21.2.14

OBRAZOVNA INTEGRACIJA ROMA U SRBIJI

Vesna SRDIĆ ; Preschool Teacher Training College, Kruševac
Stanko CVJETIĆANIN ; Faculty of Education, Sombor


Full text: croatian pdf 183 Kb

page 569-587

downloads: 1.632

cite


Abstract

Jedan od ključnih ciljeva strategijskih inicijativa za
ugrađivanje pitanja obrazovanja Roma u glavne
tokove općih društvenih reformi jest da ugradi
univerzalno pravo sve djece na kvalitetno obrazovanje
i da omogući ravnopravan pristup obrazovanju za
posebno ugroženu djecu. Razne studije i projekti o
uvođenju modela dobre prakse u obrazovanje romske
djece upozoravaju na to da ona često bivaju isključena
iz glavnih tokova obrazovanja ili uživaju samo nisko
kvalitetno obrazovanje, što povećava rizike obrazovne
isključenosti. Svrha ovoga rada jest upozoriti na
sustavne nedostatke na planu funkcioniranja
makrosistema na obrazovnom planu i na obuhvatnije
mogućnosti za postizanje potpunije obrazovne
integracije Roma u Srbiji. Pedagoške implikacije
temelje se na sekundarnoj analizi podataka strategijskih
inicijativa i rezultata provedenih istraživanja u Srbiji.
Zaključak rada upućuje na nužnost ispunjenosti
zahtjeva vertikalnoga prenošenja iskustava i horizontalnog
umrežavanja socijalnih partnera primjenom pravodobne
obrazovne intervencije kompenzatorskoga ili inkluzivnoga
tipa, kao jednog od načina potpunije obrazovne
integracije romske djece i roditelja u društvo uz pomoć
obrazovanja.

Keywords

obrazovna integracija; suvremena obrazovna intervencija; inkluzivni pristup obrazovanju; romska djeca

Hrčak ID:

84551

URI

https://hrcak.srce.hr/84551

Publication date:

1.4.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.358 *