Skip to the main content

Preliminary communication

Kako hrvatske dnevne novine izvještavaju o djeci: analiza sadržaja Jutarnjeg i Večernjeg lista

Marta Vlainić ; PhD candidate University of Zagreb


Full text: croatian pdf 1.000 Kb

page 33-59

downloads: 3.238

cite


Abstract

Ovaj rad donosi rezultate koji govore kakva je kvaliteta novinarske i uredničke
obrade članaka o djeci koji su objavljeni u Jutarnjem i Večernjem listu.
Uzorak je sačinjavalo 56 izdanja dnevnih novina i ukupno je analizirano 404
članka. Kroz analizu novinskih članaka, koja je pokrivala razdoblje od 1. do
28. veljače 2011. godine u ovome radu opovrgnute su tri postavljene hipoteze:
novinari i urednici Jutarnjeg i Večernjeg lista poštuju profesionalna načela
prilikom izvještavanja o djeci, urednici poštuju pravo djeteta na privatnost
te izvještavanje o djeci odlikuje dvostranost izvora informacija. Također, rezultati
istraživanja ukazuju da je izvještavanje o djeci marginalizirano u Jutarnjem
i Večernjem listu. Teme koje se odnose na djecu su smatrane manje
zanimljivima čitalačkoj publici, označene su kao irelevantne, posvećuje im
se manje novinskog prostora i članci se objavljuju u danima kada su novine
manje čitane. Pravo djeteta na privatnost se krši kada novinari pojedinačno
izvještavaju o djeci. U radu su navedeni primjeri gdje se iskorištava dječja
emocionalna bol kao sretstvo kojim se potresno djeluje na čitatelje i izaziva
sućut, a sve u svrhu povećanja naklade. Članci o djeci objavljeni u oba
analizirana dnevnika ukazuju na nisku razinu vjerodostojnosti što se vidi u
jednostranosti izvora informacija, dominaciji samo jednog izvora informacija,
novinskim fotografijama kojima nije navedeno podrijetlo te izostanku
citata u glavnom naslovu. Vjerodostojnost informacija ipak osnažuje postojanje
velikog broja autorskih članaka i dominacija informativnih naslova.

Keywords

profesionalna načela; djeca; pravo na privatnost; izvori informacija

Hrčak ID:

85380

URI

https://hrcak.srce.hr/85380

Publication date:

21.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 5.239 *