Technical Journal, Vol. 1 No. 1-2, 2007.
Professional paper
Poslovna izvrsnost
Damir Vusić
orcid.org/0000-0001-9972-2246
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Abstract
Značaj i položaj svakog sustava, poduzeća (pa i pojedinca) unutar gospodarskih i društvenih zajednica ogleda se kroz uspješno poslovanje i zadovoljstvo zaposlenika. Ključno u postizanju i održavanju cjelovite kvalitete sustava je upravljanje svim parametrima koji do nje dovode. Sustavno i postupno uvođenje upravljanja cjelovitom kvalitetom (TQM – Total Quality Management) osigurava primjena tzv. modela izvrsnosti poslovanja. Postoji nekoliko različitih modela, a najpoznatiji na prostoru EU je EFQM model izvrsnosti (EFQM Excellence model) koji tvrtkama nudi smjernice za postizanje i mjerenje uspjeha, odnosno poslovne izvrsnosti.
Tvorac EFQM modela izvrsnosti je Europska zaklada za upravljanje kvalitetom iz Bruxellesa (EFQM – European Foundation for Quality Management). EFQM model izvrsnosti sastoji se od devet kriterija od kojih pet osposobljava tvrtku za postizanje izvrsnih rezultata, a četiri ukazuju na postignute rezultate. Vrijednost EFQM modela leži u činjenici da usmjerava organizaciju i nudi joj alat za stalno samoispitivanje i napredak u postizanju kvalitetnog poslovanja u svih devet kriterija, tempom koji odgovara organizaciji. Za ocjenu Razine izvrsnosti (Levels of Excellence) prema EFQM-u postoji mehanizam, odnosno matrica bodovanja u vidu prosudbe i samoprosudbe koji u konačnici impliciraju dodjeljivanje certifikata za određenu razinu poslovne izvrsnosti. Najviši stupanj EFQM-ovih razina izvrsnosti je Europska nagrada za kvalitetu (European Quality Award).
Keywords
cjelovita kvaliteta; poslovna izvrsnost; model izvrsnosti; razine izvrsnosti
Hrčak ID:
85982
URI
Publication date:
1.10.2007.
Visits: 6.309 *