Croatian Studies Review, Vol. 7 No. 1, 2011.
Original scientific paper
„Gostujuća“ kultura u jeziku „domaćinu“
Josip Lasić
orcid.org/0000-0001-5254-7903
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Abstract
Sažetak
Hrvatsko Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija
već godinama uspješno provodi natječaje za financiranje programa
učenja hrvatskog jezika u RH namijenjene potomcima hrvatskih
iseljenika iz druge, treće i četvrte generacije. Na natječaj se uglavnom prijavljuju mladi ljudi između dvadesete i tridesete godine starosti iz
južnoameričkih zemalja u kojima djeluju brojne hrvatske iseljeničke
zajednice (Čile, Argentina, Venezuela, Kolumbija, Peru), a nastava
hrvatskog jezika provodi se na Filozofskom fakultetu u Splitu kroz
semestralno učenje u trajanju od 240 sati po semestru. Polaznici
nastave hrvatskoga jezika mahom su bez ranijih iskustava u usvajanju
stranih jezika, hrvatski je za većinu u potpunosti strani jezik, a, uz
to, po prvi puta su u Hrvatskoj. Imajući u vidu ove činjenice, prva
faza učenja jezika može biti iznimno stresna te se u ovom radu donosi
prikaz iskustava uvođenja polaznika španjolskog govornog područja u
hrvatski jezik kroz zajedničke kulturološke komponente jezika „gosta“
i jezika „domaćina“.
Keywords
kulturološke kompetencije; izvorni govornici španjolskoga jezika; hrvatski kao strani jezik
Hrčak ID:
86375
URI
Publication date:
15.10.2011.
Visits: 2.091 *