Skip to the main content

Preliminary communication

PREDANOST U ODNOSU, RELACIJSKA PRAVEDNOST TE IMIDŽ PODUZEĆA KAO ELEMENTI RAZVOJA ODANOSTI POTROŠAČA

JASMINA DLAČIĆ
VESNA ŽABKAR


Full text: english pdf 493 Kb

page 503-524

downloads: 2.625

cite


Abstract

U radu se analizira povezanost odanosti potrošača s preduvjetima odanosti kao što su:
predanost u odnosu, relacijska pravednost i imidž poduzeća. Spomenuti elementi rijetko se
analiziraju, iako su važni kod stvaranja odanosti potrošača. Na temelju prethodnih istraživanja
pretpostavlja se pozitivna povezanost između odabranih elemenata od utjecaja na odanost
potrošača i same odanosti potrošača. Predloženi je konceptualni model provjeren na podacima
dobivenima od korisnika mobilnih operatera. Istraživanje pokazuje da postoji statistički
značajna pozitivna povezanost između predanosti u odnosu i relacijske pravednosti te odanosti
potrošača. S druge strane, imidž poduzeća statistički značajno ne pridonosi stvaranju odanosti
potrošača u mobilnim telekomunikacijama. Dodatno, rezultati dobiveni hijerarhijskom
multiplom regresijskom analizom dokazuju da broj različitih mobilnih operatera, koje osoba
koristi, nije povezan s odanosti potrošača kada se u model uključe predanost u odnosu,
relacijska pravednost i imidž poduzeća. Na temelju rezultata istraživanja, rad nudi prijedloge
za upravljanje odanosti potrošača.

Keywords

odanost potrošača; predanost u odnosu; relacijska pravednost; imidž poduzeća; telekomunikacije

Hrčak ID:

86649

URI

https://hrcak.srce.hr/86649

Publication date:

15.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.653 *