Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.07.3.2012.08

EKOPEDAGOŠKE KOMPETENCIJE ODGAJATELJA: PREDUVJET ZA EKOPEDAGOŠKI ODGOJ I OBRAZOVANJE DJECE I MLADIH

Nermin Tufekčić orcid id orcid.org/0000-0002-1478-856X ; Tuzla (Bosna i Hercegovina)


Full text: croatian pdf 109 Kb

page 87-96

downloads: 1.990

cite


Abstract

U radu su teoretski razrađene i elaborirane kompetencije neophodne za život u globalnom svijetu, svijetu naglih društvenih, političkih, tehnoloških i kul¬turnih promjena. Poseban akcent se stavlja na akcionu kompetentnost koja podra¬zumijeva istovremeni razvoj samokompetencije i socijalne kompetencije.
Elaborirane su kompetencije nastavnika neophodne za rad u savremenoj školi konstituentne vrijednosti obrazovnih ciljeva gdje se posebno naglašava ekologija, odnosno ekološki odgoj i obrazovanje kao pretpostavka i osnovni uvjet ljudske sreće i sreće čovječanstva. U skladu s tim razrađene su ekopedagoške kompetencije nastavnika, ali i njihovo poticanje i razvoj kod svakog pojedinca u odgojnom radu. Ekopedagoška komunikacija podrazumijeva uvažavanje ličnosti i dostojanstva drugih, poštovanje, ravnopravnost, cijenjenje, slobodu govora i iznošenja mišljenja, tolerantan i razborit dijalog. Ekopedagoški komunicirati znači učiti sebe i druge humanoj komunikaciji (empatijskoj, dijalogu) koja bi nas sve zbližila na planeti Zemlji i učinila nam život sretnijim, lakšim, jednostavnijim s manje stresova, bolesti, nesreće, patnje i boli.

Keywords

kompetencije; ekopedagoške kompetencije; ekopedagoški odgoj; djeca i mladi

Hrčak ID:

87848

URI

https://hrcak.srce.hr/87848

Publication date:

12.9.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.968 *