Skip to the main content

Original scientific paper

Medijski tekst i publike: diskurzivne konstrukcije obožavateljskih praksi (fandom)

Helena Popović ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: english PDF 184 Kb

page 3-14

downloads: 2.561

cite


Abstract

U članku se prikazuju rezultati istraživanja medijske publike i kultnog televizijskog teksta (Cult TV) Da Ali G Show. Istraživanje se temelji na 18 polustrukturiranih intervjua, koji su provedeni u Londonu (Velika Britanija) i Zagrebu (Hrvatska), čiji je cilj bio utvrditi diskurzivne konstrukcije u odnosu prema fenomenu obožavanja (fandom). Usporedba interpretativne zajednice u dva sociokulturna konteksta pokazala je da postoji više sličnosti nego razlika između njih. Obožavateljske prakse (fan practices) uključuju redovito praćenje primarnog teksta te iskazivanje interesa za budući rad autora/autorice. Pokazalo se da je ‘umjereno obožavanje’ (moderate fandom) preferirano, dok su kao negativne ocijenjene snažne emocije te indiskrecija vezana uz privatnost drugih. To ukazuje na svojevrsni rascjep između označitelja i označenog: dok se sam izraz ‘obožavatelj’ (‘fan’) s lakoćom koristi u deskripciji odnosa prema
tekstu, samo značenje pažljivo se konstruira kako bi se izbjegla ekstremna, iracionalna konotacija koja se nameće u etimologiji samog termina.

Keywords

OBOŽAVATELJI (FANOVI); OBOŽAVATELJSKE PRAKSE; DISKURZIVNE KONSTRUKCIJE; UMJERENO OBOŽAVANJE; KULTNA TELEVIZIJA (CULT TV)

Hrčak ID:

87873

URI

https://hrcak.srce.hr/87873

Publication date:

15.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 4.235 *