Skip to the main content

Original scientific paper

Nova metoda energetski učinkovite vožnje vlakova na željezničkim prugama za gradsko-prigradski promet

Hrvoje Haramina ; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia
Milivoj Mandić orcid id orcid.org/0000-0002-9790-1803 ; University of Zagreb, Faculty of Electrical Engineering and Computing, Department of Power System, Unska 3, 10000 Zagreb, Croatia
Mladen Nikšić ; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 887 Kb

page 801-806

downloads: 1.415

cite

Full text: english pdf 887 Kb

page 801-806

downloads: 375

cite


Abstract

U radu je predstavljena nova metoda za energetski učinkovitu vožnju gradsko-prigradskih električnih vlakova. Ona podrazumijeva primjenu centraliziranog sustava upravljanja željezničkim prometom s mogućnošću prilagodbe voznog reda stvarnom stanju u prometu. Testirana je na međustajališnom razmaku između stajališta Maksimir i Zagreb GK na pruzi Dugo Selo – Zagreb GK. Za svako potencijalno vozno vrijeme gradsko-prigradskih vlakova na tom međustajališnom razmaku, primjenom SQP metode za izračun potrošnje pogonske energije, simulirani su različiti režimi vožnje vlakova te su odabrani oni s najmanjom potrošnjom pogonske energije. Pri tome, svaki režim podrazumijeva vozno vrijeme koje može odstupati do 20 sekundi od onog definiranog voznim redom, a to predstavlja potpuno novi način definiranja optimalnih režima vožnje gradsko-prigradskih vlakova. Rezultati provedenih simulacija pokazuju da se primjenom nove metode određivanja optimalnih režima vožnje električnih gradsko-prigradskih vlakova može postići i do 10 % uštede u potrošnji njihove pogonske energije.

Keywords

sustav podrške u odlučivanju; energetski učinkovita vožnja vlaka; gradsko-prigradski željeznički promet

Hrčak ID:

93536

URI

https://hrcak.srce.hr/93536

Publication date:

12.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.743 *