Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5552/drind.2012.1204

Izbor kvantitativne metode za predviđanje prodaje parketa

Leon Oblak ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Lidija Zadnik Stirn ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Maja Moro ; Faculty of Forestry, University of Zagreb, Croatia
Jasna Hrovatin ; Academy of design, Ljubljana, Slovenia
Samo Mole ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Manja Kitek Kuzman ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 533 Kb

page 249-254

downloads: 1.364

cite


Abstract

Poduzeća koja ne mogu predvidjeti prodaju svojih proizvoda posluju u neizvjesnosti. U ovom smo istraživanju analizirali dvije kvantitativne metode koje daju najbolje rezultate u predviđanju prodaje: Holt-Wintersovu metodu eksponencijalnog izglađivanja viših redova i jednostruku linearnu regresiju. U poduzeću koje se bavi prodajom parketa radi predviđanja buduće prodaje prikupljeni su podaci o mjesečnoj prodaji u razdoblju od 2000. do 2009. godine. Na temelju izračunatih predviđenih vrijednosti prodaje omogućena je usporedba primijenjenih metoda. Ovisno o manjim odstupanjima od realiziranih vrijednosti izabrana je prikladnija metoda. Primijenom Holt-Wintersova multiplikativnog modela eksponencijalnog izglađivanja viših redova dobiveni su bolji rezultati, te bi ta metoda trebala biti rabljena za predviđanje prodaje parketa u analiziranome drvnom poduzeću.

Keywords

drvno poduzeće; parket; predviđanje prodaje; kvantitativne metode; Holt-Wintersov multiplikativni model

Hrčak ID:

93600

URI

https://hrcak.srce.hr/93600

Publication date:

14.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.074 *