Drvna industrija, Vol. 63 No. 4, 2012.
Original scientific paper
https://doi.org/10.5552/drind.2012.1204
Izbor kvantitativne metode za predviđanje prodaje parketa
Leon Oblak
; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Lidija Zadnik Stirn
; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Maja Moro
; Faculty of Forestry, University of Zagreb, Croatia
Jasna Hrovatin
; Academy of design, Ljubljana, Slovenia
Samo Mole
; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Manja Kitek Kuzman
; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia
Abstract
Poduzeća koja ne mogu predvidjeti prodaju svojih proizvoda posluju u neizvjesnosti. U ovom smo istraživanju analizirali dvije kvantitativne metode koje daju najbolje rezultate u predviđanju prodaje: Holt-Wintersovu metodu eksponencijalnog izglađivanja viših redova i jednostruku linearnu regresiju. U poduzeću koje se bavi prodajom parketa radi predviđanja buduće prodaje prikupljeni su podaci o mjesečnoj prodaji u razdoblju od 2000. do 2009. godine. Na temelju izračunatih predviđenih vrijednosti prodaje omogućena je usporedba primijenjenih metoda. Ovisno o manjim odstupanjima od realiziranih vrijednosti izabrana je prikladnija metoda. Primijenom Holt-Wintersova multiplikativnog modela eksponencijalnog izglađivanja viših redova dobiveni su bolji rezultati, te bi ta metoda trebala biti rabljena za predviđanje prodaje parketa u analiziranome drvnom poduzeću.
Keywords
drvno poduzeće; parket; predviđanje prodaje; kvantitativne metode; Holt-Wintersov multiplikativni model
Hrčak ID:
93600
URI
Publication date:
14.12.2012.
Visits: 3.074 *