Skip to the main content

Review article

Hard knowledge, soft values

Mladen Domazet orcid id orcid.org/0000-0002-9870-9485 ; Institute for Social Research in Zagreb


Full text: english pdf 221 Kb

page 505-524

downloads: 916

cite


Abstract

Rad uspoređuje dva područja školskog obrazovanja (kao paradigme “tvrdih” i “mekih”
predmeta), prirodne znanosti i odgoj za građanstvo (popularnije, “političko obrazovanje”),
obzirom na njihove epistemološke i moralne temelje. Na početku je izražen kontrast izmeđ
u svjetonazora implicitnih u spomenuta dva predmeta unutar školske zajednice. Potom
se istražuju epistemološki problemi zajednički obama predmetima, te se daje pregled
rasprave između epistemološkog relativizma i “naturalizma” (koji je oblik fundacionalizma)
vezane uz znanje u prirodnim znanostima. Kroz pregled općih filozofijskih načela u pozadini
izbora sadržaja za školske predmete, uvodi se pitanje vrijednosti kao i epistemiški i
etički važnog aspekta školskog obrazovanja. Analiza koja se na to nadovezuje nastoji pokazati
da čak i u ovom pogledu postoji više sličnosti između “mekih” i “tvrdih” predmeta
nego se standardno pretpostavlja.

Keywords

prirodne znanosti; odgoj za građanstvo; naturalizam; relativizam; znanje; vrijednosti

Hrčak ID:

94057

URI

https://hrcak.srce.hr/94057

Publication date:

17.2.2007.

Article data in other languages: english french

Visits: 1.732 *