Skip to the main content

Review article

PRIVATNE MARKE

Marina Čirjak
Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Jurica Bosna orcid id orcid.org/0000-0002-7633-4862


Full text: croatian pdf 376 Kb

page 597-620

downloads: 11.471

cite


Abstract

U ovom radu istražuje se teoretski okvir privatnih (trgovačkih) maraka u suvremenim tržišnim uvjetima, s naglaskom na tržišno pozicioniranje takvih maraka te na strateško upravljanje privatnim markama, gdje se očituje kontinuirana borba trgovaca i proizvođača za povećanjem tržišnog udjela. Privatne marke su marke u vlasništvu trgovaca koji angažiraju proizvođače za proizvodnju proizvoda kojima će marka biti dodijeljena, pa se često nazivaju trgovačkim markama. Sve je veći broj proizvoda pod privatnim markama koje predstavljaju veliku prijetnju nacionalnim markama, budući da privatne marke omogućuju trgovcima prodaju po nižim cijenama uz niže troškove proizvodnje, veću kontrolu kreiranja asortimana ponude i općenito fleksibilniju politiku cijena. Svrha je ovoga rada istražiti kretanje tržišnog udjela privatnih maraka u svijetu, s posebnim osvrtom na stanje u Hrvatskoj. Privatne marke postaju strateška opcija trgovaca u napetoj konkurentskoj borbi s proizvođačima za osvajanjem tržišnog udjela, povećanjem profitabilnosti, te povećanjem percipirane vrijednosti marke za kupce.

Keywords

privatne marke (trgovačke marke); nacionalne marke; strategije privatnih maraka; pozicioniranje privatnih maraka; trgovački lanci; tržišni udjeli privatnih maraka

Hrčak ID:

94165

URI

https://hrcak.srce.hr/94165

Publication date:

21.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 13.430 *