Skip to the main content

Review article

Potrebe potrošača za dostupnom hranom dobre kakvoće

Vlasta Piližota orcid id orcid.org/0000-0002-7037-1953


Full text: english pdf 682 Kb

page 72-92

downloads: 7.063

cite


Abstract

Hrana ima veliki utjecaj na fizičko, mentalno, emocionalno i duhovno stanje ljudi a to se odražava u mnogim novim pristupima prehrani. Konzumenti očekuju siguran rast kvalitete, sigurnosti i različitosti hrane. Predodžba konzumenata o kvaliteti hrane je dinamična. Ona može biti fokusirana (usredotočena) na proizvode, procese, upravljanje procesom ili na pitanja upravljanja kao što su nepristranost na tržištu, radni uvjeti, briga za okoliš, ili podrijetlo proizvoda. Unatoč činjenici da hrana nikada nije bila sigurnija, čini se da su konzumenti (potrošači) znakovito sumnjičavi, zabrinuti i sve više kritični kada je u pitanju sigurnost hrane. Rastući zahtjev za sigurnijom, ‘’zdravijom’’ i hranom najviše kvalitete, kao i briga potrošača za globalno zatopljenje i zaštitu okoliša zahtijeva intenzivniju i čvršću suradnju znanstvenika u području hrane, tehnologa, inženjera i drugih, s ciljem da se upotrijebe informacije iz područja biofizike, informatike, nanotehnologije, nutricionizma, medicine, kako bi se odgovorilo socijalnim i ekonomskim izazovima. Razumijevanjem ponašanja konzumenta (potrošača), kao glavnog čimbenika u konkurentskoj prehrambenoj industriji i utjecaja hrane na zdravlje i blagostanje, fokus bi se trebao usmjeriti ka percepciji ponašanja potrošača prema hrani, razumijevanju socijalnih trendova i identifikaciji determinanti za izbor hrane te dostupnosti hrane potrošačima. Većina hrane, dostupne potrošačima, je prerađena i upakirana. Da bi se osiguralo zdravlje potrošača kao i potrebe potrošača za hranom, osnovna zadaća morala bi biti da se osigura integrirani (sveobuhvatni) pristup ‘’od vilice do farme’’ čime bi se pokrili svi sektori lanca hrane, uključujući proizvodnju hrane za stoku, primarne proizvodnje, prerade hrane, transport i prodaja. Konačni ciljevi koji su potrebni odnose se na nove fleksibilne odnose unutar poduzeća koji će povezati buduće prehrambene proizvode i razvoj procesa s potrebama potrošača, baziranih na rezultatima istraživanja postignutih u odgovarajućim fundamentalnim disciplinama.

Keywords

potrošač; kvaliteta i sigurnost hrane; prehrana; blagostanje

Hrčak ID:

94430

URI

https://hrcak.srce.hr/94430

Publication date:

19.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 8.907 *