Skip to the main content

Review article

Polazišta za brendiranje Slavonije kao turističke destinacije

Berislav Bolfek
Darija Jakičić
Biljana Lončarić


Full text: croatian pdf 173 Kb

page 363-374

downloads: 4.641

cite


Abstract

Brendiranje u turizmu proces je koji izdvaja određenu destinaciju po njezinim karakteristikama,
stvarajući identitet destinacije. Pritom se najveći uspjeh postiže isticanjem autentičnosti, a Slavonija
u tome ima mnogo potencijala. Stvaranjem međunarodne prepoznatljivosti regije turistički brend
privlači ulaganja i stručnu radnu snagu, a posredno djeluje i na povećanje izvoza. U brend se ugrađuju
vrijednosti koje trebaju privući pozornost domaćih i stranih turista, odnosno vrijednosti dovoljno
privlačne da ih dovedu u posjet destinaciji. To bi trebale biti realno utemeljene vrijednosti. Iako je
Slavonija u turističkom smislu nerazvijena regija ona ima realnu perspektivu postati poželjna turistička
destinacija. U radu se analiziraju rezultati provedenoga primarnog istraživanja o percepciji koju
turisti imaju o Slavoniji kao turističkoj destinaciji. Jedan od ciljeva bio je utvrditi ključne komponente
i područja koji bi u budućnosti poslužili kao osnova za definiranje jedinstvenoga brend identiteta
Slavonije i stvaranje poželjnoga turističkog ozračja na tom prostoru. Na temelju provedenog
istraživanja došlo se do jasnih pokazatelja koji ujedno odražavaju stav turista koji su posjetili Slavoniju,
o tome što je čini jedinstvenom i privlačnom za turistička putovanja te koji su elementi njezina
jedinstvenoga brend identiteta. Rezultati su pokazali kako snažna pokretačka snaga razvoja turizma
na području Slavonije mogu biti proizvodi poput ruralnog turizama, tematska događanja, posebni
interesi (biciklizam, pješačenje, lov i ribolov, vjerski turizam), zdravstveni i nautički turizam. Tijekom
istraživanja proizašao je i zaključak kako bi se Slavonija trebala usmjeriti ka ciljanoj populaciji. Tako
se segmentiranjem dolazi do nekoliko ciljnih skupina poput turista s posebnim interesima,turista koji
preferiraju kulturnu baštinu i druge tradicionalne vrijednosti, ljubitelja prirode, rekreativaca i sportaša.
Cilj je bio doći do podataka koji bi u budućnosti poslužili kao polazišne točke pri definiranju i
izradi projekta brendiranja Slavonije kao turističke destinacije.

Keywords

brend; brendiranje; destinacija; Slavonija; istraživanje turističkog statusa

Hrčak ID:

94880

URI

https://hrcak.srce.hr/94880

Publication date:

3.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 6.883 *