Preliminary communication
KOMUNIKACIJA PUTEM VIZUALNE UMJETNOSTI U MEĐUNARODNOJ SURADNJI
Vera Turković
Abstract
Danas je opće prihvaćena činjenica da živimo u digitalnom vremenu, pod dominacijom vizualne kulture i vizualnih
komunikacija. Tehnologija je unaprijedila vizualne komunikacije i vizualnu umjetnost na tako suptilan
način da ljudi uglavnom nisu svjesni ove promjene. Svakome je danas potreban vizualni jezik u komunikaciji
i svakodnevnom životu, međutim većina je još uvijek okrenuta tradicionalnim vrijednostima koje se
temelje na verbalnoj i pisanoj komunikaciji. Obrazovni programi i administracija nalaze se na istoj razini.
Zašto je tome tako?
Drugi je problem, o kojem raspravlja ovaj rad, još ozbiljniji, a proizlazi iz pitanja koliko je nova kulturalna
paradigma oslonjena na digitalne medije, koji služe uglavnom prenošenju informacija, primjerena kontinuitetu
realiteta života. Uzmemo li u obzir činjenicu da je tehnologija apsolutno podređena tržišnoj ekonomiji i
njenoj logici profita, postavlja se pitanje koliko ona pomaže kulturnom zbližavanju, kulturnoj interakciji. Zahvaljujući
medijima ljudi koji pripadaju različitim kulturnim obrascima lako dolaze u dodir širom svijeta.
Međutim, potreba za uzajamnim razumijevanjem još uvijek uvelike nedostaje. Što može promijeniti ovo stanje?
Ovaj rad ističe razliku između vizualne kulture i vizualne umjetnosti i tvrdi da je pogrešno ono zaključivanje
koje polazi od konstatacije da vizualna kultura definira umjetničke vrijednosti. Naprotiv, vizualna komunikacija
koja se svodi na komunikaciju radi komunikacije ne može obuhvatiti i izraziti (1) značenje života i (2)
osjećaje drugih ljudi. Za razliku od vizualne komunikacije, vizualne umjetnosti upotrebljavaju simbolički jezik
koji nadilazi stvarnost i otkriva ono što je svima zajedničko. Univerzalni jezik umjetnosti posjeduje i estetsku
i etičku dimenziju, te stimulira intelekt. Jezik umjetnosti unapređuje društvenu interakciju i suradnju.
Konačno, jezik umjetnosti podjednako stimulira osjećaje i osigurava emotivno i duhovno ispunjenje. Ovaj se
rad bavi fenomenima vizualne umjetnosti u međunarodnoj komunikaciji.
Keywords
vizualna umjetnost; vizualna komunikacija; simbolički jezik; internacionalna suradnja putem umjetnosti
Hrčak ID:
9147
URI
Publication date:
20.12.2006.
Visits: 10.316 *