Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5559/di.21.4.01

HRVATSKI MEDIJSKI SUSTAV IZMEĐU REFLEKSIVNE MODERNIZACIJE I MEDIJATIZACIJE: SOCIETALNA I INSTITUCIONALNA ANALIZA

Paško BILIĆ orcid id orcid.org/0000-0001-5174-7073 ; Institute for International Relations, Zagreb


Full text: croatian pdf 221 Kb

page 821-842

downloads: 1.942

cite


Abstract

U zadnja dva desetljeća hrvatsko je društvo prolazilo kroz važnu društvenu transformaciju i promjene u svim aspektima društvenoga života. U tom je kontekstu medijski i komunikacijski sustav rijetko promatran integrativno ili kao središnji dio tih društvenih procesa. Cilj je rada analizirati društvene i institucionalne promjene medijskoga sustava, odnosno društveno-političke promjene i promjene tržišta i tehnološkog razvoja, kroz prizmu dviju suvremenih društvenih metateorija: refleksivnu modernizaciju i medijatizaciju. U tome se kontekstu iznose podaci o brojnosti medija, strukturi vlasništva i dosezima u publikama te analize službenih dokumenata u pregovorima s Europskom unijom. Pojedine ključne promjene medijskoga sustava koje se analiziraju jesu institucionalne promjene javnoga servisa, liberalizacija i privatizacija tržišta kao pomicanje sfera javnoga i privatnoga, promjena paradigme dominantnoga medijskog sadržaja i, kao posljedica, komercijalizacija medijskog prostora, utjecaji Europske unije te povećana uloga interneta i novih medija u medijskom i komunikacijskom sustavu. Upravljačke odluke u medijskom sustavu proizvode nenamjeravane posljedice, dok se istodobno društveni procesi prilagođuju medijima, koji zauzimaju sve važniju društvenu ulogu. Zbog takvih promjena mijenja se sustav koordinata nacionalnoga sustava, koji je sada potpuno otvoren transnacionalnim procesima.

Keywords

refleksivna modernizacija; medijatizacija; javni servis; liberalizacija tržišta; Europska unija

Hrčak ID:

95285

URI

https://hrcak.srce.hr/95285

Publication date:

30.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.975 *