Skip to the main content

Review article

Ključ napretka na hiperkonkurentnim tržištima: organizacijska “hiperfleksibilnost”

James Carlopio ; Faculty of Business, Technology and Sustainable Development
Michael Harvey ; University of Mississippi & Bond University
Timothy Kiessling ; Faculty of Business, Technology and Sustainable Development


Full text: english pdf 163 Kb

page 189-200

downloads: 964

cite


Abstract

Današnji globalni način promišljanja zahtijeva fleksibilnost i sposobnost brzog uvođenja organizacijskih promjena na svim razinama. Organizacijska se fleksibilnost postiže kada se, u slučaju potrebe, bilo koja komponenta organizacije i bilo koji pojedinac unutar nje mogu prilagoditi. Do sada smo se ograničavali izjednačujući organizacijsku fleksibilnost sa specifičnim, uže postavljenim vrstama fleksibilnosti kao što su strateška i operativna fleksibilnost te fleksibilnost radne snage. U radu primjenjujemo klasični Katz i Kahnov otvoreni sustav poimanja organizacije i njezinih podsustava radi postavljanja širega pojma organizacijske fleksibilnosti. Potom prikazujemo na koji se način pojedine vrste fleksibilnosti, proučene kroz literaturu do danas, uklapaju u navedene podsustave te upućujemo na to kako primjena okvira otvorenog sustava ne samo da pojam organizacijske fleksibilnosti zasniva na teoriji otvorenih sustava, nego i pojašnjava načine fleksibilizacije organizacija i pojedinaca radi postizanja uspjeha na današnjim hiperkonkurentnim tržištima.

Keywords

globalizacija; hiperkonkurentnost; hiperfleksibilnost; globalni način promišljanja

Hrčak ID:

95513

URI

https://hrcak.srce.hr/95513

Publication date:

23.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 1.737 *