Market-Tržište, Vol. 24 No. 2, 2012.
Original scientific paper
Koncept ugled poduzeća: teorijske perspektive i empirijski pokazatelji
Goran Vlašić
orcid.org/0000-0001-5690-930X
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
Josef Langer
; Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
Abstract
Koncept ugled poduzeća u poslovnoj se ekonomiji pojavio kao nastavak na istraživanja iz područja sociologije o upravljanjima percepcijama. Razvijajući pojedine aspekte ugleda poduzeća, Fombrun je u svojim radovima doprinio razumijevanju ugleda u poslovnoj ekonomiji. No, u cilju da postane sveobuhvatan, koncept je postao neupotrebljiv jer se nije empirijski razlikovao od povezanih socioloških koncepata. Osim toga taj je koncept bilo vrlo teško empirijski primijeniti jer nije imao ni pouzdanost ni valjanost mjernih ljestvica. Ovaj rad analizira pojam subjekt na tržištu. Dakle, u ovom je radu koncept ugled poduzeća povezan sa sociološkim idejama od kojih se polazilo pri njegovom definiranju. Rezultati upućuju na to da, nakon što su različiti oblici kapitala stavljeni pod kontrolu, ugled odražava kvalitetu outputa i sposobnost subjekta da dostavi takav output i u budućnosti.
Keywords
ugled; Fombrun; društveni kapital; ekonomski kapital; simbolički kapital; kulturni kapital
Hrčak ID:
95537
URI
Publication date:
23.12.2012.
Visits: 2.661 *