Skip to the main content

Review article

KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA

Ivana Vrhovski
Irena Medvešek


Full text: croatian pdf 368 Kb

page 29-36

downloads: 1.561

cite


Abstract

Ovaj rad analizira prožimanje multikulturalizma i ideje različitosti u tvrtkama, koristeći dva teorijska modela koji prikazuju utjecaj kulturnih različitosti na karijeru pojedinca i organizacijsku uspješnost. Prvi model, interakcijski model Thomasa Coxa polazi od ideje da različitost ljudi, različitost njihovih interesa i kultura iz kojih dolaze, oblikuje i način njihova razmišljanja, rada i ponašanja. Interakcija različitosti na individualnom, grupnom i organizacijskom nivou, donosi mogućnost povećanja uspješnosti na sve tri navedene razine. Drugi model Davida Thomasa i Robin Ely, zagovara upravljanje različitošću unutar tvrtke kao odgovor na zahtjeve multikulturalnog globalnog tržišta.Uspoređujući gore navedene modele s uobičajenim shvaćanjima multikulturalizma, dolazimo do zaključka da multinacionalna i multikulturalna tvrtka možda može postići ono što suvremeno multikulturalno društvo još uvijek ne uspijeva – uspjeti upravo zahvaljujući svojoj različitosti.

Keywords

različitost; multikulturalizam; tvrtke

Hrčak ID:

96978

URI

https://hrcak.srce.hr/96978

Publication date:

31.12.2012.

Visits: 2.317 *