Skip to the main content

Preliminary communication

ČVRSTA VEZA VELIČINE I PROFITABILNOSTI: DOKAZI IZ PANELNIH PODATAKA ZA NIGERIJU

Akinlo Anthony Enisan


Full text: english pdf 141 Kb

page 706-721

downloads: 1.376

cite


Abstract

Rad proučava dugoročnu vezu i pitanja kauzalnosti između veličine tvrtke i profitabilnosti u 66 tvrtki u Nigeriji koristeći metodu panelne kointegracije za period od 1999. do 2007. Empirijski rezultati pokazuju da postoji dugoročna stabilna veza između veličine tvrtke i profitabilnosti. Kratkoročna kauzalna veza pokazuje da postoji dvosmjerna veza između veličine tvrtki i profitabilnosti. To ukazuje na činjenicu da Granger veličine tvrtke uzrokuje profitabilnost a Granger profitabilnosti uzrokuje veličinu tvrtke. Rezultati jasno pobijaju opću pretpostavku da uzročna veza postoji samo od veličine tvrtke prema profitabilnosti, na čemu se bazira većina dosadašnjih istraživanja.

Keywords

veličina tvrtke; profitabilnost; panelna kointegracija; kauzalnost

Hrčak ID:

97010

URI

https://hrcak.srce.hr/97010

Publication date:

1.9.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.433 *