Skip to the main content

Review article

Zavičajni govor i dramska igra

Ivica Vigato ; University of Zadar, Department of Teachers and Preschool Educators
Teodora Vigato ; University of Zadar, Department of Teachers and Preschool Educators


Full text: croatian pdf 1.021 Kb

page 85-100

downloads: 435

cite


Abstract

Komunikacijska praksa pokazuje da dijete u najranijoj fazi jezičnoga učenja pozna samo govor sredine koja ga okružuje, ali polaskom u obrazovne ustanove postaje višejezična osoba. Upravo zato autori smatraju kako bi, rukovodeći se načelima primjerenosti, postupnosti i zavičajnosti, zavičajni govor trebao biti polazište za planiranje i realiziranje jezičnih sadržaja u nastavi početnoga čitanja i pisanja. Spontano dječje izražavanje na zavičajnom idiomu najbolje se može uočiti slušajući djecu kada se nesmetano igraju. Zbog toga su autori organizirali dramske igre s predškolskom i školskom djecom u Ninu kako bi zabilježili njihov zavičajni govor na svim jezičnim razinama. U pozitivnoj radnoj atmosferi, koja se stvarala postupno, učenici su preuzimali zadane ili odabrane uloge pričajući priče o svakodnevnici. Voditelji su najprije ustvrdili cilj istraživanja, a potom odredili sredstva, postupke i oblike scenskih igara. Dobivene rezultate usporedili su s dosadašnjim dijalektološkim istraživanjima ninskoga mjesnog govora.

Keywords

dramska igra; spontano dječje izražavanje; ninski mjesni govor; planiranje u nastavi

Hrčak ID:

99761

URI

https://hrcak.srce.hr/99761

Publication date:

26.3.2013.

Article data in other languages: english italian

Visits: 1.732 *