Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/rsp.v20i1.1117

Predškolski odgoj i obrazovanje kao socijalna investicija

Jelena Baran ; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb


Full text: croatian PDF 649 Kb

page 43-62

downloads: 3.043

cite


Abstract

U radu se razmatra institucionalizirani predškolski odgoj i obrazovanje kroz pregled postojećih istraživanja o utjecajima pohađanja predškolskih ustanova na kognitivni i socijalni razvoj djeteta te kroz pregled analiza troškova i koristi programa ranog razvoja za djecu slabijeg socio-ekonomskog statusa. Pohađanje predškolskih ustanova pozitivno je utjecalo na kognitivni razvoj djeteta u smislu bolje pripremljenosti polaznika za školu, pri čemu se posebno ističe važnost kognitivno usmjerenog kurikuluma i veličine grupe. U pogledu socijalnog razvoja ishodi su ovisili o kvaliteti predškolske ustanove te o tome jesu li sami autori tumačili određeno ponašanje kao problematično ili kao socijalno kompetentno. Predškolski programi ciljani na djecu vrlo slabog socio-ekonomskog statusa polučili su visoke stope povrata jer su proizveli značajne promjene u životnim šansama polaznika, dok su za univerzalne programe u literaturi izrađene tek procjene te nema jedinstvenog odgovora o tome proizvode li ekonomski povrat uloženih sredstava.

Keywords

predškolski odgoj i obrazovanje; kognitivni razvoj; socijalni razvoj; programi ranog razvoja; analiza troškova i koristi

Hrčak ID:

100482

URI

https://hrcak.srce.hr/100482

Publication date:

15.4.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 5.888 *