Skip to the main content

Preliminary communication

STAVOVI BUDUĆIH UČITELJA PRIMARNOG OBRAZOVANJA O CJELOŽIVOTNOM UČENJU I OBRAZOVANJU

Višnja Rajić orcid id orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Goran Lapat ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 163 Kb

page 57-63

downloads: 2.098

cite


Abstract

Obrazovanje je nedvojbeno u svim modernim društvima značajan činitelj društvenog napretka i individualnog razvoja svake osobe. Svakodnevne nove okolnosti nalažu potrebu ponovnog procjenjivanja vlastitih kompetencija svakog čovjeka, a naročito učitelja. Sposobnost kvalitetnog rada učitelj ostvaruje samokritikom i visokom motivacijom za nastavak učenja tijekom cijelog života. Organizacija obrazovanja mora razvijati i unapređivati i osobni razvoj učitelja i čitav odgojno-obrazovni sustav. U radu se obrazlažu stavovi budućih učitelja o cjeloživotnom učiteljskom učenju i obrazovanju u njihovom radnom vijeku. Analizom sadržaja studentskih radova (budućih učitelja primarnog obrazovanja) pokušalo se definirati njihove stavove o cjeloživotnom učenju i obrazovanju. Rad prikazuje dobro razumijevanje tematike i opisuju cjeloživotno učenje kao konstantan proces (njih 76,67%). Polovica studenata smatra da je cjeloživotno učenje i obrazovanje neophodno (50,82%). Studenti smatraju da cjeloživotno učenje i obrazovanje imaju izrazit utjecaj na kvalitetu njihova rada (39,34%), kao i razvoj njihovih kompetencija (34,43%). Pišući o oblicima svog cjeloživotnog obrazovanja i cjeloživotnog učenja njih 81,97% odabralo je neformalne oblike koje bi koristili (seminari, radionice, tečajevi), njih 52,46% uočava i odabire informalne oblike obrazovanja – samoobrazovanje, dok ih 32,79% planira nastaviti obrazovanje (doktorski studij).

Keywords

Cjeloživotno učenje; cjeloživotno obrazovanje; stavovi; budući učitelji

Hrčak ID:

103682

URI

https://hrcak.srce.hr/103682

Publication date:

11.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.657 *