Skip to the main content

Professional paper

»Filozofija s djecom« i motiviranje djece na učenje

Miloš Jeremić orcid id orcid.org/0000-0002-4209-918X ; Creative Pedagogy, Požarevac, Serbia


Full text: croatian pdf 323 Kb

page 79-87

downloads: 1.502

cite


Abstract

Nastavnik ima ključnu ulogu u motiviranju učenika. O tome govore istraživanja temeljena na McGregorovom shvaćanju o X i Y tipovima ličnosti. Pokazano je da najveći broj učenika pripada mješovitom, XY tipu, kojemu je potrebna i vanjska motivacija. Motiviranje u nastavi efikasno je samo ako se kod učenika pobudi određena potreba. Budući da je filozofija s djecom zasnovana upravo na izazivanju potrebe koja se naziva stimulus, učenici pokazuju visoki stupanj motiviranosti na radionicama provedenima prema ovoj metodi. Prvi korak je ojačavanje učenika za razvijanje funkcionalne autonomije omogućavanjem homeostaze nižih razina potreba (prema Maslowu). Prihvaćenost od strane zajednice i sigurnost omogućuju se putem zajednice istraživača. Tako se prva, emotivna, reakcija na stimulus nadilazi onom racionalnom. Tijekom filozofskog istraživanja treba slijediti sljedeće principe: agenda kao metoda rada; sudionici slobodno iznose svoje ideje i govore o onome što im je nejasno; sudjelovanje svih učenika; sudionici radionice slušaju jedni druge; inzistira se na da/ne odgovorima; sve što se dogodi tijekom radionice postaje predmetom istraživanja; i nastavnik nikada ne dozvoljava da učenici saznaju njegovo stajalište o predmetu rasprave.

Keywords

filozofija s djecom; motivacija; zajednica istraživača; kompetencije

Hrčak ID:

103687

URI

https://hrcak.srce.hr/103687

Publication date:

10.4.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 3.321 *