Original scientific paper
Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti
Hajrudin Hromadžić
orcid.org/0000-0002-2176-6465
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Tekst je posvećen analizi fenomena tzv. spektakularizacije, tabloidizacije i
“selebrizacije” (celebrity culture) politike i političara na razini medijske konstrukcije
društvene realnosti unutar koncepta društva spektakla. Pritom će se
tekst referirati na niz primjera političkih korupcijskih skandala i afera koje
na ovom mjestu tretiramo kao relevantne za teorijsku opservaciju i analizu
unutar senzacionalistički i tabloidno koncipiranog obzorja medijski konstruiranog
svijeta. Ključna je teza rada kako – suprotno nekim nastojanjima da se
medijski spektakl prikaže kao puka neideološka (ili čak nadideološka) forma
– društveni i kulturalni oblici produkcije medijskog spektakla na primjerima
političara i političkih afera, vođeni profitnom logikom marketinško-oglašivačke
industrije, simboliziraju upravo suprotno: ideološko-hegemonijsku formu
karakterističnu za eru liberalne demokracije i neoliberalnog potrošačkog
kapitalizma.
Keywords
politika; “selebrizacija”; medijska tabloidizacija; društvo spektakla
Hrčak ID:
103954
URI
Publication date:
18.6.2013.
Visits: 5.248 *