Skip to the main content

Review article

PRIMJENA VISOKONAPONSKIH KOPNENIH PRIKLJUČAKA U HRVATSKIM LUKAMA

Aleksandar Cuculić orcid id orcid.org/0000-0002-2370-3249 ; Faculty of Maritime Studies Rijeka
Dubravko Vučetić ; Faculty of Maritime Studies Rijeka
Vinko Tomas ; Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 1.014 Kb

page 105-116

downloads: 402

cite

Full text: english pdf 1.014 Kb

page 105-116

downloads: 685

cite


Abstract

Stroge ekološke norme i rast cijena goriva promiču upotrebu visokonaponskih kopnenih priključaka. Ta relativno nova tehnologija postaje sve atraktivnija brodovlasnicima, jer pruža ekonomski isplativu alternativu trošenju propisanog skupog goriva s niskim udjelom sumpora u brodskim električnim centralama za vrijeme boravka u lukama Europske unije i posebno nadziranim područjima ispuštanja plinova. Mogućnost implementacije ove tehnologije u Republici Hrvatskoj analizirana je korištenjem dostupnih statističkih podataka i razvojnih planova na primjerima luka Rijeka i Dubrovnik. Procijenjena je maksimalna potrebna snaga po priključku od 15 MVA za luku Dubrovnik i 7,5 MVA za luku Rijeka. Analiza je pokazala da se u hrvatskim lukama, ponajviše zbog nužnosti primjene pretvarača frekvencije i nedovoljnih kapaciteta postojećih napojnih vodova, mogu očekivati relativno visoki troškovi implementacije. Kako bi se odredila ekonomska isplativost takve investicije, neophodno je uzeti u obzir i posredne troškove koji predstavljaju vrijednost štete pričinjene lokalnoj zajednici zbog emisija štetnih tvari s brodova, za što je potrebno pripremiti registar brodskih emisija te odrediti njihov udio u odnosu na ostale izvore prema preporukama Europske okolišne agencije.

Keywords

visoki napon; kopneni priključak; luka; onečišćenje; ekologija

Hrčak ID:

104005

URI

https://hrcak.srce.hr/104005

Publication date:

17.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.996 *