Skip to the main content

Review article

DIZAJN PROIZVODA S ISTOVREMENO MEĐUNARODNOM I LOKALNOM PERSPEKTIVOM NA OSNOVI YIN-YANG TEORIJE RAVNOTEŽE I SWARA METODE

Sarfaraz Hashemkhani Zolfani
Edmundas Kazimieras Zavadskas
Zenonas Turskis


Full text: english pdf 1.520 Kb

page 153-166

downloads: 1.300

cite


Abstract

Proizvodnja i dizajn proizvoda su ključevi uspjeha te imaju ključnu ulogu u industriji. Proizvođači bi morali biti pažljivi što se tiče njihovih proizvoda, ciljanih tržišta kao i mnogih kriterija koje pri tome moraju uzeti u obzir. Ovo istraživanje predstavlja novi okvir za posebne situacije koristeći teoriju Yin-Yang ravnoteže (YYB) pri proizvodnji i dizajnu proizvoda s novim perspektivama. Ovaj rad proučava opće situacije u proizvodnji proizvoda za međunarodne proizvođače i industrije. Proizvođači mogu smanjiti trošak i rizik proizvodnje proizvoda uzimajući u obzir kako unutarnje tako i međunarodne karakteristike proizvoda. U tome smislu se koristi SWARA metoda kako bi se odredio prioritet važnih kriterija u ovom pitanju. Pet stručnjaka je sudjelovalo na konferenciji u dvije sekcije i odabrali su važne kriterije. Prioritet kriterija je baziran na stupanjskoj (stepwise) metodi analize omjera težine. Šest kriterija ovog istraživanja na bazi prioriteta je određeno kao važno: opće karakteristike svakog proizvoda i aplikacije, kontrola troškova i politike finalnih cijena, pojavnost s umjerenom perspektivom, detaljna marketinška istraživanja, utvrđivanje ciljnih tržišta u detalje i posebna pažnja proizvodnim kapacitetima. Najvažniji kriterij među njima jesu opće karakteristike svakog proizvoda i aplikacije. Ovaj okvir se može modificirati s obzirom na potrebe svake industrije te se može primijeniti kao model potpore općem odlučivanju za proizvođače i industriju

Keywords

dizajn proizvoda; Yin-Yang teorija ravnoteže; SWARA metoda

Hrčak ID:

104032

URI

https://hrcak.srce.hr/104032

Publication date:

1.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.547 *