Review article
DIZAJN PROIZVODA S ISTOVREMENO MEĐUNARODNOM I LOKALNOM PERSPEKTIVOM NA OSNOVI YIN-YANG TEORIJE RAVNOTEŽE I SWARA METODE
Sarfaraz Hashemkhani Zolfani
Edmundas Kazimieras Zavadskas
Zenonas Turskis
Abstract
Proizvodnja i dizajn proizvoda su ključevi uspjeha te imaju ključnu ulogu u industriji. Proizvođači bi morali biti pažljivi što se tiče njihovih proizvoda, ciljanih tržišta kao i mnogih kriterija koje pri tome moraju uzeti u obzir. Ovo istraživanje predstavlja novi okvir za posebne situacije koristeći teoriju Yin-Yang ravnoteže (YYB) pri proizvodnji i dizajnu proizvoda s novim perspektivama. Ovaj rad proučava opće situacije u proizvodnji proizvoda za međunarodne proizvođače i industrije. Proizvođači mogu smanjiti trošak i rizik proizvodnje proizvoda uzimajući u obzir kako unutarnje tako i međunarodne karakteristike proizvoda. U tome smislu se koristi SWARA metoda kako bi se odredio prioritet važnih kriterija u ovom pitanju. Pet stručnjaka je sudjelovalo na konferenciji u dvije sekcije i odabrali su važne kriterije. Prioritet kriterija je baziran na stupanjskoj (stepwise) metodi analize omjera težine. Šest kriterija ovog istraživanja na bazi prioriteta je određeno kao važno: opće karakteristike svakog proizvoda i aplikacije, kontrola troškova i politike finalnih cijena, pojavnost s umjerenom perspektivom, detaljna marketinška istraživanja, utvrđivanje ciljnih tržišta u detalje i posebna pažnja proizvodnim kapacitetima. Najvažniji kriterij među njima jesu opće karakteristike svakog proizvoda i aplikacije. Ovaj okvir se može modificirati s obzirom na potrebe svake industrije te se može primijeniti kao model potpore općem odlučivanju za proizvođače i industriju
Keywords
dizajn proizvoda; Yin-Yang teorija ravnoteže; SWARA metoda
Hrčak ID:
104032
URI
Publication date:
1.6.2013.
Visits: 2.547 *