Sestrinski glasnik, Vol. 18 No. 2, 2013.
Original scientific paper
https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027
Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama
Ksenija Cazin
orcid.org/0000-0002-2863-2566
; General Hospital Karlovac, Department of Surgery A. Štampara 3, 47000 Karlovac, Croatia
Ljubica Kušić
; Center for rehabilitation „NADA“, Donji Vojnić 2a, 47220 Vojnić, Croatia
Abstract
Intelektualne poteškoće ne spadaju u grupe bolesti. Osobe s intelektualnim teškoćama [IT], nalaze se u stanju zaustavljenog, nedovršenog ili ometenog psihofi zičkog rasta i razvoja, koje se očituje sa tzv. kvocijentom inteligencije [eng. intelligence quotient-IQ] nižim od 70, smanjenim adaptacijskim sposobnostima, a sve navedeno verifi cirano je prije navršene 18-te godine života. Osobe s intelektualnim
teškoćama su punopravni članovi društvene zajednice, imaju svoje želje, osjećaje, potrebe i sposobnosti. Nadalje, one nisu bolesnici već osobe kojima je potrebno razumijevanje i povjerenje.
Svrha rada je usporediti stavove i znanja o osobama s intelektualnim teškoćama, u dvije grupe medicinskih sestara, koje posjeduju istu razinu obrazovanja, ali su zaposlene su u dvije različite institucije, i to u socijalnoj i zdravstvenoj ustanovi. U istraživanje je uključeno 80 ispitanika koji su raspoređeni u dvije skupine od 40. ispitanika [40 ispitanika medicinske sestre zaposlene u socijalnoj ustanovi;
40 ispitanika medicinske sestre zaposlene zdravstvenoj ustanovi].
Ispitivanje je provedeno uporabom anonimnog Likertovog upitnika s 5. gradacija mogućih odgovora [1.uopće se ne slažem; 2. ne slažem se; 3. niti se slažem niti se ne slažem: 4. slažem se; 5. vrlo se slažem], a dobiveni rezultati prikazani su u tablicama i grafi čkom obliku.
Poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama ne ovisi o razini obrazovanja već o profesionalnoj nadogradnji i radnom iskustvu u socijalnoj ustanovi.
Keywords
osobe s intelektualnim teškoćama; socijalna ustanova; zdravstvena ustanova
Hrčak ID:
104560
URI
Publication date:
1.7.2013.
Visits: 2.062 *