Media studies, Vol. 4 No. 7, 2013.
Original scientific paper
Valute, nacionalni imidži i identiteti: odnosi s javnošću za i protiv valuta – povijesna iskustva Njemačke, slučaj eura i uloga rejting-agencija
Michael Kunczik
; Institute of Communications, Johannes Gutenberg University, Mainz, Germany
Abstract
Sažetak U “doba tržišta” euro je od središnje važnosti u Europi za stvaranje (ili uništavanje već postavljenih) struktura europskog identiteta (barem u dijelu Europe – gdje je Velika Britanija zauzela izdvojen položaj). U radu ističem teorijske aspekte (Aftalionovu psihološku teoriju valutnih tečaja i Simmelovu filozofiju novca) kako bih naglasio važnost odnosa s javnošću. Rad je usmjeren na povijesna iskustva – većinom njemačka iskustva – primjerice na kampanju protiv Rubela, ideje Ivya Leea, PR-kampanje nacističke vlade u borbi s inflacijom. Upoznaje se s njemačkom markom (“die Deutsche Mark”) koja je postala središnji dio njemačkoga nacionalnog identiteta i s kampanjom za odbacivanje te valute (“harte Währung”) kako bi se predstavio “slabi” euro. U tom kontekstu raspravlja se o kampanjama protiv eura (“only idiots want the Euro”). Završna zapažanja odnose se na ulogu rejting-agencija te povjerenja u valute i zemlje. Moja je teza da analitičari rejting-agencija žive u “svijetu književnih slika” i djeluju na posve neodgovoran način (ali još veću nesposobnost iskazuju političari koji prihvaćaju rejting bez ikakva znanja o problemu proporcionalnosti).
Keywords
euro; valute; nacionalni identitet; odnosi s javnošću; rejting-agencije
Hrčak ID:
105936
URI
Publication date:
14.6.2013.
Visits: 2.695 *