Review article
https://doi.org/10.32728/mo.08.1.2013.05
IZAZOVI UČITELJA U RADU S DAROVITOM DJECOM
Mr. sc. Lejla Karijašević
orcid.org/0000-0003-3697-5793
; Filozofski fakultet u Sarajevu
Abstract
Nadareno dijete je izazov za cjelokupni školski sistem, a posebno za nastavnika. Mnogo je razloga za to: nadareno dijete treba više poticaja, znanja, aktivnosti; nastavnik treba da je spreman na različite situacije, pitanja, odgovore nadarenog djeteta; zabilježene su i situacije u kojima na¬dareno dijete zna više o nekoj temi od nastavnika; postoje određeni metodički oblici rada s na¬darenom djecom koje nije jednostavno organizirati i realizirati, a nastavnik u tome ima glavnu ulogu. Ovi i mnogi drugi razlozi upućuju da nije jednostavno poučavati nadarenu djecu, ali je to iznimno važno i neophodno.
Odgovor na pitanje ko je nadareno dijete nije jednostavno dati. Autori navode različite ka¬rakteristike koje izdvajaju nadarenu od prosječne djece. Karakteristike nadarenih su važne da bi bili prepoznati, identificirani i uključeni u adekvatan odgojno-obrazovni rad u školi, u kojem je iz¬ražena individualizacija i diferencijacija. Ovo se može ispoštovati u razredu primjenom nastavnih listića R. Dottrensa, gdje se posebno izdvajaju listići za razvoj. Primjenom nastavnih listića može se izbjeći da nadarenima bude dosadno u školi.
Keywords
nadareno dijete; izazov; nastavnik; dosada; individualizacija; diferencijacija; nastavni listići
Hrčak ID:
106251
URI
Publication date:
25.4.2013.
Visits: 5.333 *