Skip to the main content

Preliminary communication

Materijalno-energetski model životnog ciklusa motornog vozila

Malgorzata Mrozik ; Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics West Pomeranian University of Technology, Szczecin, Poland
Jacek Eliasz
Agnieszka Terelak-Tymczyna


Full text: english pdf 286 Kb

page 161-168

downloads: 598

cite


Abstract

Jedan od najvažnijih elemenata ekonomskog i društvenog života u današnje vrijeme je motorizacija. Njen razvoj je u najvećoj mjeri popraćen povećanim uporabom prijevoznih sredstava, posebice motornih vozila. Takvo značajno povećanje količine proizvedenih vozila provodi se zbog globalne uporabe proizvodnih materijala i nositelja energije iz godine u godinu je sve veća i veća. Veći broj vozila u pogonu povećava zagađenje okoliša, ne samo emisijama štetnih tvari u okoliš, koje su posljedica izgaranja goriva, ili izvođenje procesa proizvodnje u automobilskoj industriji, već i zbog porasta količine promjenljivih dijelova i podsklopova, a ponajviše zbog ubrzanog rasta broja vozila koja se povuku iz prometa i rastavljaju.
Članak predstavlja materijalno-energetski model životnog vijeka motornog vozila koji uvelike može pomoći prilikom određivanja vrste i veličine troškova materijala i energije, kao i ispuštanja emisija u određenim fazama i cjelokupnog životnog vijeka vozila. Na temelju ulaznih podataka koji se nalaze u [9] predstavljena je analiza rezultata proračuna koji se odnosi na primjere strukture materijala modela vozila od 1990. i 2000. i utjecaja na promjene u potrošnji energije i emisiji štetnih plinova.

Keywords

metoda životnog ciklusa; osobna vozila; upravljanje energijom i okolišem

Hrčak ID:

107273

URI

https://hrcak.srce.hr/107273

Publication date:

1.4.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.884 *